loading...
me and you من و تو
منصور-عرفان-پویا بازدید : 288 شنبه 08 تیر 1392 نظرات (0)
آلرژی یا حساسیت

 واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل گوناگون است. کسانی که دچار حساسیت هستند، دارای دستگاه ایمنی فوق هوشیار هستند که نسبت به مواد ظاهرا بی ضرر موجود در محل زندگیشان، واکنشی بیش از حد معمول نشان میدهند.

برای مثال گرده گیاهان، میتواند سیستم ایمنی شخص آلرژیک را طوری تحریک کند که گویی با یک خطر جدی روبرو شدهاست. حساسیت یک مشکل بسیار شایع است و تقریباً از هر ده نفر، دو نفر به نوعی از آن مبتلا هستند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 206 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

 1- بدترین سردرد عمر شما

فوراً برای مراقبت‌های پزشکی اقدام کنید. اگر سرما
خورده‌اید، می‌تواند یک سردرد سینوسی باشد. اما بعضی مواقع فرد دچار
خونریزی یا تومور مغزی می‌باشد. به هر دردی توجه کنید. به گفته یکی از
پزشکان آمریکایی گاهی اوقات که افراد می‌گویند بدترین سردرد عمرشان را
دارند، متوجه می‌شویم که دچار آنوریسم (ورم رگ ) مغزی می‌باشند.

 

2- درد قفسه سینه، گلو، شانه، بازو، شکم و فک

درد قفسه سینه می‌تواند سینه پهلو یا حمله قلبی باشد.
اما بدانید که شرایط قلبی نوعا به صورت ناراحتی ظاهر می‌شوند نه به صورت
درد. بر اساس گفته یکی از پزشکان قلب آمریکا، بیماران قلبی از فشار
می‌نالند. آنها مشت خود را روی قفسه سینه فشار می‌دهند یا بیان می‌کنند که
این درد مثل یک فیل می‌ماند که روی قفسه سینه آنها نشسته است.
این
ناراحتی همراه با بیماری قلبی می‌تواند در بالای قفسه سینه، گلو، فک، شانه
چپ، بازو یا شکم ایجاد شود و گاهی با حالت تهوع همراه می‌باشد. ما ناراحت
یک فرد 18 ساله نیستیم بلکه فردی که دچار درد پیوسته و پایا می‌باشد،
احتمال ریسک بیشتری دارد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 212 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

گرفتگی صدا, سرطان حنجره

یکی از علل اصلی گرفتگی طولانی مدت صدا سرطان حنجره می باشد.

دکتر علیرضا جعفری، متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سرطان حنجره یکی از سرطان های ناحیه سر و گردن است که بیشتر در آقایان دیده می شود، این نوع سرطان تقریبا به ازای هر 8 مرد یک زن درگیر سرطان حنجره می شود. وی افزود: سیگار یکی عوامل مستعد کننده سرطان حنجره است و از علائم سرطان حنجره خشونت صدا یا تغییر حالت صدا است اگر این تغییرات صدا مدت یک ماه طول کشید و بیمار گرفتگی صدایش بیشتر شد باید به یک پزشک معالج رجوع کند بسته به اینکه سرطان حنجره در چه مرحله ای است که درمان برایش صورت بگیرد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 292 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

خواص چای سبز. اثر چای سبز بر قندخون. چای سبز و چربی خون

 

افرادی که داروهای ضدانعقاد مثل وارفارین استفاده می‌کنند و یا افرادی که عادت به مصرف آسپرین دارند باید از مصرف چای سبز خودداری کنند.
یوسف نقیایی مدیرگروه تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: چای سبز همانند چای و سایر نوشیدنی‌ها در گروه متفرقه قرار می‌گیرد و مقدار انرژی آن بسیار ناچیز و به مقدار یک کیلوکالری است.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 260 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

بی‌میلی کودکان به صبحانه,بی‌میلی کودکان به صبحانه

 

دکترسید ضیاءالدین مظهری با بیان این مطلب اظهار داشت: صبحانه یکی از وعده‌های مهم غذایی در طول روز است. صبحانه، سیستم دفاعی بدن، سیستم گوارش و فکر و اندیشه را به کار می‌اندازد. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف صبحانه باعث افزایش قدرت یادگیری و ایجاد تمرکز بیشتر در کودکان می‌شود.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 264 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

 هضم غذا, کورن فلکس, میوه خشک و آجیل

از باشگاه که بیرون می آیید حسابی خسته هستید و دوست دارید یک نوشیدنی خنک یا یک غذای سبک میل کنید. اما همان طور که حتما شنیده اید، پس از ورزش نباید بلافاصله غذاهای چرب و شیرین خورد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 255 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)
شنبلیله و جلوگیری از ریزش مو

 

چدانه و برگ های شنبلیله به عنوان ادویه مورد استفاده قرار می گیرد. این گیاه که خواص دارویی زیادی داشته و بیماری های متعددی را درمان می کند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 243 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)
کدام ریزش مو واگیردار است؟

 

 

علت ریزش مو در زنان هرچه باشد، کم شدن موها برای اکثر خانم ها مثل یک کابوس است و می تواند شدیدا اعتماد به نفس آن ها را پایین بیاورد اما همه ریزش موها یک علت ندارند و حتی همه به یک شکل نیز نیستند؛ ممکن است موهای شما یک نوع بریزد ولی موهای خانم دیگری کاملا متفاوت خالی شود. اگر بتوانید نوع ریزش موهای خود را تشخیص دهید تا حد زیادی هم از نگرانی در می آیید و هم راه حل مناسب را پیدا می کنید.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 244 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)
چگونه یک نرم‌کننده مناسب انتخاب کنیم؟

 

نرم‌کننده مناسب, نرم کننده های مو

 

اشتباهات رایج در انتخاب نرم کننده های مو:هر نوع مویی نیازمند توجه مخصوص است. برای جلوه بهتر مو باید روش نگهداری درست آن را به کار گرفت و این به معنای انتخاب نرم‌کننده و شامپویی است که برای موهای ما ساخته شده‌اند. استفاده از شامپو و نرم‌کننده نامناسب، بیشتر اوقات نشانه‌های واضحی دارد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 221 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)
بررسی 20 باور رایج درباره مو

افراد برای اینکه زیباترین و درخشان ترین موها را داشته باشند. گاهی اوقات دست به انجام کارهایی می زنند که از درست یا نادرست بودن آنها چندان مطمئن نبوده و صرفا به شنیده هایشان از دوست و آشنا اعتماد می کن …

 

 

مو، یکی از مهم ترین اجزای بدن است که نقش مهمی در حفاظت از سر دارد و از پوست سر در برابر آسیب های محیطی، به خصوص نور آفتاب محافظت می کند. اما به جز نقش حفاظتی، یک عامل مهم دیگر نیز وجود دارد که باعث می شود بسیاری از مردم به تکاپو بیفتند تا به بهترین شکل ممکن از موهایشان مراقبت کنند و آن نقش مورد زیبایی است.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 367 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (1)

کچلی در خانم‌ها,علت کچلی, کچلی در مردان

 

5 علت کچلی در خانم‌ها

همانطور که می دانید طاسی و یا کچلی در مردان شایع تر از زنان می باشد. الگوهای مختلفی هم برای کچلی در زنان و مردان وجود دارد، اما آنچه لازم به ذکر است این می باشد که بروز کچلی در زنان آزاردهنده تر از مردان است.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 286 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

درمان موخوره, موخوره, برطرف کردن موخوره

 

چند شاخه شدن نوک موها، یکی از معضلاتی است که خیلی از افراد با آن روبه‌رو می‌شوند و معمولا به معنی آن است که باید موها را کوتاه‌تر کرد. بخصوص کسانی که موهای بلندی دارند، این مورد را بیشتر از دیگران تجربه می‌کنند و اکثرا از این‌که مجبورند به خاطر موخوره موهای‌شان را کوتاه کنند، کلافه و ناراضی هستند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 391 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

ریزش مو,علل ریزش مو

 

ریزش موها که بیشتر در مردان شایع است امروزه به دغدغه های بزرگ برای برخی از بانوان هم تبدیل شده است.

 

طبق آمار در 40 سالگی 40 درصد زنان، ریزش مو را پیدا می کنند.


 

بیشترین علل ریزش مو عبارت است از: مشکلات هورمونی یا مشکلات غده تیروئید ، بارداری، مصرف داروهای خاص و عدم تعادل هورمونی است.

 

 ریزش موی شدید با محلول های موضعی برای تحریک رشد موها درمان می شود و برای درمان مشکلات هورمونی نیز قرص هایی توسط پزشک تجویز می شوند که می توانند از ریزش بیش از حد موها جلوگیری کنند.


منصور-عرفان-پویا بازدید : 251 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

اثربخشی ضدآفتاب,ضدآفتاب, ویژگی‌های یک ضدآفتاب خوب

 

یک متخصص پوست در پاسخ به اینکه "آیا می‌توان به همراه ضدآفتاب از سایر کرم‌ها چون مرطوب کننده‌ها و روشن کننده‌ها استفاده کرد؟" گفت: پنکک‌ها اثربخشی ضدآفتاب را کم می‌کنند. علاوه بر این، پنکک در برخی مواقع باعث باز شدن منافذ پوست می‌شود که به هیچ وجه مطلوب نیست.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 258 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

افسردگی دختران ,بیماری افسردگی, درمان افسردگی

 

افسردگی بیماری هزار چهره‌ای است و گاهی آنقدر از نشانه‌هایش بی‌خبریم که سراغ درمان نمی‌رویم و اجازه می‌دهیم حسابی کهنه شود.

 

گاهی یک بی‌حوصلگی به ظاهر ساده است و گاهی هم تصویر زندگی ویران‌شده‌ای که از پیش چشم می‌گذرد. افسردگی بیماری هزار چهره‌ای است و گاهی آنقدر از نشانه‌هایش بی‌خبریم که سراغ درمان نمی‌رویم و اجازه می‌دهیم حسابی کهنه شود. مسئولان می‌گویند کمتر از 30 درصد ایرانی‌ها افسرده‌اند و برخی از کارشناسان معتقدند افسردگی سراغ بیش از 60 درصد ایرانی‌ها می‌رود. اما شاید بهتر باشد کمی از این آمار‌ها فاصله بگیریم و بپذیریم که ممکن است استرس‌های هر روزه، دامنگیر شدن یک ژن خانوادگی و حتی نوسانات هورمونی ما را هم گرفتار این بیماری کند. دکتر بهروز بیرشک، روانشناس و مدرس دانشگاه، سال‌هاست که به مشاوره و درمان مبتلایان این بیماری می‌پردازد. او که عضو هیأت موسس انجمن روانشناسان و انجمن مشاوران ایران است، به سؤالات رایج شما درمورد این بیماری پاسخ می‌دهد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 230 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

لوازم آرایش,تعویض لوازم آرایش

 

به جرات میتوان گفت خیلی از خانم‌ها به این مساله توجه نمی‌کنند اما لوازم آرایش تاریخ انقضا دارند. کاملا دقیق و واضح نیست که چه مدت قبل از تعویض می‌توانید لوازم آرایشتان را نگه دارید، اما برای دلایل بهداشتی هر وسیله‌ای در کیف لوازم آرایشتان باید پس از مدتی تعویض شود.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 212 جمعه 07 تیر 1392 نظرات (0)

 

جراحی دندان نهفته, دندان پزشک, دندان نهفته

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مراجعه به دندان پزشک، از وجود چند دندان نهفته در فک خود مطلع شوید. در چنین شرایطی باید چه کرد؟ آیا هر دندان نهفته ای نیاز به جراحی و خارج شدن از دهان دارد و یا به درمان‌هایی مانند ارتودنسی پاسخ گو خواهد بود؟ دکتر احمد اسماعیلیان، دندان‌پزشک عمومی در این باره ما را راهنمایی می‌کنند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 225 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

چراغ‌های قرمز در روابط با همسر

 

 

بر خلاف تصور برخی از خانم‌‌ها، مردها از زن‌هایی که هر روز منتظر محبت زیاد یا جملات و پیامک‌های شاعرانه و عاشقانه هستند خوششان نمی‌آید.

 

حتماً شنیده‌اید که بسیاری از کتب و مقالات به خانم‌‌ها توصیه می‌‌کنند که همسرشان را دست کم نگیرند، او را نادان تصور نکنند و گمان نکنند می‌‌توانند همسرشان را گول بزنند و از انجام برخی رفتارها و گفتن بعضی حرف‌‌ها جلوی او خودداری کنند! اما چرا؟ آیا واقعا خانم‌‌ها گاهی باید صمیمیت و یکرنگی را با همسر خود کنار بگذارند و خود را طور دیگری به همسرشان نشان بدهند؟ مسلم است که تظاهر در زندگی زناشویی، چه از طرف مرد باشد و چه از طرف زن معنا ندارد و دروغ گفتن به همسر نیز هیچ سودی نخواهد داشت. اما این توصیه‌‌ها، گاه برای این هستند که هم خانم‌‌ها و هم آقایان بتوانند بیش از پیش خود را به جای همسر بگذارند و درک متقابل آنها از همدیگر بیشتر شود. در این مقاله بعضی از چراغ قرمزهایی که خانم‌های متاهل در جاده‌ی زندگی مشترک نباید از آنها عبور کنند برایتان انتخاب کرده‌ام. به آنها توجه کنید.

 

بقیه در ادامه ی مطلب....

منصور-عرفان-پویا بازدید : 273 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

 

به نظر می رسد تهوع صبحگاهی در دوران بارداری ناشی از وضعیت هورمونی بدن مادر بوده و هوش کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.
حالت تهوع به ویژه در صبحگاه یکی از علایم اولیه بارداری است. این حالت ناخوشایند که ویار نام دارد، در اغلب خانم های باردار مشاهده می شود.
این اختلال گرچه مشکلاتی را برای مادر باردار ایجاد می کند، اما می تواند نشانه ضریب هوشی بالا در فرزندی باشد که او در راه دارد.
محققان بیمارستان کودکان در تورنتو (کانادا) نشان دادند تهوع صبحگاهی در دوران بارداری نشانه خوبی بوده و هوش بالای جنین را به اثبات می رساند.
برای انجام این مطالعه، پژوهشگران ۱۲۰ زن را که در گذشته در دوران بارداری خود تهوع و دل‌آشوبه صبحگاهی را تجربه کرده بودند، انتخاب نموده و پس از آن از کودکان این زنان که بین ۳ تا ۷ سال سن داشتند، آزمایشات استانداردی برای ارزیابی بهره هوشی به عمل آوردند.
نتایج این تحقیق نشان داد کودکان مادرانی که در زمان بارداری ویار صبحگاهی داشتند، نمرات بالاتری کسب کرده و در آزمون های مربوطه موفق تر عمل می کنند.
به نظر می رسد تهوع صبحگاهی در دوران بارداری ناشی از وضعیت هورمونی بدن مادر بوده و هوش کودک را تحت تاثیر قرار می دهد.

 ۸ توصیه به مادران باردار برای تولد بچه های باهوش
شاید باور نکنید اما حتی قبل از اینکه متوجه بارداری خود شوید و آزمایش بارداری بدهید، مغز کودک شما در حال شکل گیری است. لوله های عصبی و ساختمان هایی که برای رشد اعصاب و ستون نخاعی ضروری هستند، در هفته پنجم دوره قاعدگی، پس از اینکه شما متوجه توقف قاعدگی تان شدید، شروع به شکل گیری می کنند.
سپس تکامل مغزی کودک به سرعت ادامه می یابد. به خاطر همین است که شما دراولین هفته های بارداری به شدت احساس خستگی می کنید.
تا حالا به این فکر کرده اید که چگونه می توان از همان زمانی که جنین در شکم مادر است هوش او را افزایش داد؟ پس به توصیه های زیر توجه کنید.

 

 

بقیه در ادامه مطلب....

منصور-عرفان-پویا بازدید : 221 پنجشنبه 06 تیر 1392 نظرات (0)

 

آکنه‌ بیماری‌ التهابی‌ مزمن‌ پوست است که در دوران‌ نوجوانی‌ بیشتر شایع‌ است‌، اما گاه‌ به‌شکل متناوب‌ در سنین مختلف خود را نشان می‌دهد. مشخصه‌ این‌ بیماری‌ به وجود آمدن جوش‌های چرکی و سرسیاه روی‌ صورت‌، قفسه سینه‌ و کمر است. این‌ بیماری‌ در مردان‌ شایع‌تر از زنان‌ است‌.

 

در آکنه شدید ممکن‌ است‌ کیست‌ و آبسه‌ در بدن به وجود بیاید. کیست مانند تورمی‌ بزرگتر و سفت‌تر از جوش‌های‌ معمولی‌ در پوست پدیدار می‌شود و آبسه‌ هم یک‌ ناحیه عفونی‌ متورم، ملتهب‌، دردناک‌ و حاوی‌ چرک‌ است‌.

 

آکنه اثرات روانی بسیاری روی فرد می‌گذارد و درمان آن اهمیت بسیار زیادی دارد. توصیه می‌شود که درباره بیماری آکنه تحقیق کرده و راه‌های مختلف درمان آن را بررسی کنید.

این بیماری بدون درد و صرف وقت زیاد با استفاده از طب سوزنی و روش کت گوت و طب چینی قابل درمان است.

 

در طب غربی هم روش‌های مختلفی برای کنترل جوش و آکنه وجود دارد. برای کنترل آکنه از دارویی با ترکیب ایزوترتینویین با اسم تجاری کترل استفاده می‌شود. این دارو با برداشتن و پوسته ریزی یک لایه از سطح پوست و تغییر میزان ویتامین آ در پوست موجب می‌شود سر این مجاری عروق و چربی باز بماند و خود به خود مکانیزم ایجاد جوش کمتر شود.

 

همچنین داروهای آنتی بیوتیکی مانند آزویترومایسین، سفکسین، سفلکسین هم برای این درمان تجویز می‌شود. بعد از مصرف این داروها التهاب و عفونت جوش‌ها کمتر می‌شود.

 

داروهای شبه هورمونی مانند اسپلین و لاکتون هم برای جوش داده می‌شود و این دارو با تغییر میزان هورمون‌هایی که از غدد فوق کلیوی آزاد می‌شود، در درمان جوش‌ها تأثیر دارد.

 

داروی دیگری به نام فلوتامید وجود دارد که به شکل رقابتی با تستسترون عمل می‌کند و می‌تواند مکانیزم هورمونی ایجاد جوش را از بین ببرد.

 

نکته اینجاست که همه این داروها فقط موجب کنترل ایجاد جوش می‌شود و در عمل تا وقتی که پوست به این تغییر و توازن هورمونی عادت نکند، این مشکل وجود خواهد داشت.

منبع:صدف نیوز

منصور-عرفان-پویا بازدید : 255 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرگزاری مهر: تحقیقات نشان می دهد که خوردن یک بسته چیپس در روز شبیه نوشیدن ۵ لیتر روغن مایع در سال است، حقیقت امر این است که خوردن چیپس و در کل اسنکها نه تنها موجب چاقی و بیماریهای قلبی می شود، بلکه مشکلات رشدی را برای جنین، بیش فعالی را در کودکان و سرطان را در بزرگسالان به همراه دارد.

 

در حقیقت در این کشور سالانه شش میلیارد بسته چیپس مصرف می شود به طوری که مردم هر سه دقیقه یک تن چیپس می خوردند یا هرکس دست کم ۱۰۰ بسته چیپس می خورد.
شاید خوردن چیپس و در کل اسنکها چندان هم هشدار دهنده نباشد اما اگر مصرف آنها به یک عادت تلقی شود، تبعات آن بسیار خطرناک است. برخی از تحقیقات نشان می دهد که یک سوم از کودکان بریتانیایی هر روز چیپس می خورند و دو سوم دیگر چندین بار در یک هفته چیپس مصرف می کنند.
خورد یک بسته چیپس در روز می تواند معادل نوشیدن ۵ لیتر روغن در سال باشد. نیاز به گفتن نیست که این اسنکها علاوه بر چربی حاوی نمک و شکر هم هستند.

مایکل ماس نویسنده کتاب” نمک، شکر، چربی: چگونه بزرگان صنعت غذا ما را فریب می دهند” اظهار داشته است که تحقیقاتش نشان می دهد که چگونه شرکتهای بزرگ تولید غذا، چگونه چیپس را از چیپس نسبتا هیجان انگیز دهه هفتاد به بمب هوشمند مغز ما تبدیل کرده اند.
شاید باور تمام این موارد منفی درباره بسته هایی با اشکال معصومانه  و خنده دار در رنگهای روشن در فروشگاه ها خودنمایی می کنند دشوار باشد اما حقیقت این است که این محصولات از نظر صنعتی طوری طراحی شده اند که ذائقه ما را تحریک کرده و به نقطه اعتیاد می رساند.
وی توضیح می دهد، وقتی که یک چیپس در دهان خود می گذارید، مزه نمک بی درنگ شما را درگیر می کند. این تأثیری است که در صنعت نمک به آن انفجار طعم گفته می شود.

چیپسهای مدرن نیز سرشار از چربی هایی هستند که این صنعت به آن احساس دهانی می گوید. این موجب می شود که تجربه خوردن چیپسهای امروزی شبیه لذت گاز زدن به یک پنیر چسبناک است. ما این چربی را از طریق عصبی حس می کنیم که به آن عصب سه قلو گفته می شود، هرچه این احساس دهانی بهتر باشد ما از خوردن چیپس لذت بیشتری می بریم.

راز نهایی چیپس در تردی آن است. محققان دریافته اند که هرچه صدای خوردن چیپس بیشتر باشد، فرد از خوردن آن بیشتر لذت می برد.

اعتیادآور بودن چیپس

مسئله اصلی اینجاست که چیپس ها به گونه ای طراحی شده اند که اعتیاد آور باشند. این محصول به قدری دقیق طراحی شده که سازنده نقطه شکستن آن هنگام گاز زدن را نیز به دقت برنامه ریزی کرده است. نکته بعدی نحوه انتخاب برچسب و نوشته های روی بسته برای این نوع محصولات است که گویی به واقع از میزان نکات منفی آن کم می کند.

همه این موارد می تواند توضیح دهد که چرا همه ما این همه به چیپس خوردن علاقمندیم. اما بهای خوردن این اسنک چرب، شکر دار و نمکین توسط سلامتی ما پرداخته می شود.

مصرف بیش از حد این مواد عامل افزایش خطر چاقی، فشار خون بالا، دیابت نوع ۲ و بیماریهای قلبی شود. در کودکان مصرف بیش از حد چیپس موجب می شود که آنها در مسیر زندگی با زندگی غیر سالم قدم بگذارند.

براساس اظهارات دکتر داریوش مظفریان متخصص قلب و محقق و پژوهشگر غذا، چیپس در چاقی مسری ایالات متحده نقش مهمی برعهده دارد. همه غذاها با هم برابر نیستند و درمورد برخی حتی میانه روی در خوردن آنها نیز کافی نیست.

وی در تحقیقات خود تمام انواع  غذاهای دارای سیب زمینی به ویژه چیپس را عامل چاقی دانسته است.

دکتر مظفریان استادیار پزشکی و همه گیری شناسی دانشکده پزشکی هاروارد اظهار داشت که سطح بالای نشاسته و هیدروکربنات تصفیه شده در بسته های بزرگ و متوسط چیپسهای امروز می تواند سطح گلوگز و انسولین خون ما را تغییر دهد. این عدم تعادل موجب می شود که احساس سیری کمتری داشته باشیم و حس گرسنگی ما افزایش یافته و میزان غذای مصرفی در طی روز نیز بیشتر شود.

براساس اظهارات دکتر مظفریان که خود یک یا دوبار در ماه چیپس را در مقادیر کوچک مصرف می کند، در نتیجه این تغییرات احتمال بازکردن یک بسته چیپس دیگر بیشتر می شود.

خطر خوردن چیپس برای جنین متولد نشده

مصرف میزان چشمگیری از چیپس نه تنها در بدن کودکان و بزرگسالان عدم تعادل ایجاد می کند، بلکه به جنین متولد نشده نیز صدمه می زند.

به گزارش مهر، تحقیقات بریتانیایی نشان می دهد که زنان بارداری که چیپس و اسنک می خورند درست به همان میزانی به جنین خود صدمه می زنند که گویی دخانیات مصرف می کنند. این مسئله به علت وجود یک ماده شیمیایی بی بو و غیرقابل مشاهده ای به نام آکریلامید که می تواند به دی ان ای صدمه بزند.

آکریلامید یک سم عصبی است که نخستین بار در پلاستیکها و صنایع رنگرزی کشف شد. ۱۰ سال پیش دانشمندان سوئدی به این نتیجه رسیدند که وقتی غذاهای فرآوری شده نشاسته ای چون چیپس به طوری صنعتی با دمای بالا تهیه می شود، این سم در مقادیر زیاد تولید می شود.

اکنون تحقیقات انجام شده توسط موسسه تحقیقات سلامت بردفورد ارتباطی بین سطح بالای آکریلامید و تولد کودکانی با وزن کم قائل شده است.

درحال حاضر مطالعه تأثیرات مصرف آکریلامید روی بزرگسالان ادامه دارد.

ارتباط چیپس و بیش فعالی

در ماه فوریه یک تحقیق که نتایج آن در مجله Plos One منتشر شده گزارش داد که وقتی موشها رژیم غذایی داشتند که از چیپسهای صنعتی فراهم شده بود مغز آنها در مقایسه با مغز موشهای عادی از نظر فعالیت متفاوت بود.
مصرف چیپس و اسنکها خطرات دیگری هم برای جوانان و نوجوانان دارد که در میان آنها می تواند به بیش فعالی اشاره کرد.
محققان دانشگاه ارلانگن – نورنبرگ آلمان دریافتند، در این موشها، آن قسمتهایی از مغز که به خواب مربوط است کار نمی کرد، درحالی که قسمتهایی که با حرکت بدن همراه بود فعالیتی بیشتر از همیشه داشت. این تغییرات در مغزها موجب می شود که در رفتار آنها بیش فعالی مشاهده شود.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف چیپس میان کودکان به سطح خطرناکی رسیده است و اکنون زمان عملکرد هوشیارانه در این رابطه است.

هرچقدر هم که بسته ها و تبلیغات این خوراکیها فریبنده باشند اما به علت، فقدان درج هشدارها روی بسته های اسنکها باید نسبت به زیادروی بزرگسالان و کودکان در مصرف این اسنکها هوشیار عمل کنیم.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 255 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرگزاری مهر: معاون درمان وزارت بهداشت از تصویب تعرفه‌های تشخیصی درمانی ۹۲ در دولت و ابلاغ آن تا پایان هفته جاری خبر داد.

وی با اشاره به رشد ۱۸ درصدی تعرفه‌ها در بخش دولتی و ۲۹ درصدی در بخش خصوصی نیز گفت: تعرفه‌های تخت روز بستری در بخش خصوصی حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شده است، اما در مورد تخت‌های ویژه، عدد مشخصی را نمی‌توان گفت. چون این موضوع بر اساس خدمات ارائه شده و همچنین داروهای تجویزی متفاوت است. در خدمات بستری که گران قیمت هستند، اصل بر آن است که هزینه‌ها به مردم تحمیل نشود.
دکتر سید حسن امامی رضوی در حاشیه گردهمایی توسعه برنامه پزشک خانواده که با رویکرد اصلاح نظام سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، در خصوص تعرفه‌های خدمات درمانی سال ۹۲ گفت: تعرفه‌ها یکشنبه گذشته در دولت به تصویب رسید و مسیر ابلاغ را طی می‌کند و نهایتا تا پایان هفته ابلاغ و اجرایی می‌شود.
امامی رضوی ادامه داد: وقتی فردی به بخش خصوصی مراجعه می‌کند، اگر تحت بیمه تکمیلی باشد، می‌تواند از بیمه تکمیلی استفاده کند، در غیر این صورت باید به بخش‌های دولتی مراجعه کند.

وی درباره مشکل کمبود تختهای ویژه در بخش دولتی نیز گفت: یکی از مشکلات ما آن است که تعداد تختهای ویژه در بخش دولتی کم است و همین امر سبب می‌شود که افراد به بخش خصوصی مراجعه کنند. در این زمینه نیز باید پوششهای حمایتی از مردم در نظر گرفته شود.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 384 چهارشنبه 21 فروردین 1392 نظرات (0)

علت های درد در بیضه | درمان دردهای بیضه

در این قسمت از مجله پزشکی دکتر سلام شما را با یکی از مشکلات و مسائلی که برای آقایان ممکن است پیش بیاید آشنا می کنیم. در اینجا علت هایی که باعث درد در بیضه می شود را می گوییم و درمان آنرا بصورت کامل توضیح می دهیم.

testorsion beyzeh 300x230 علت های درد در بیضه | درمان دردهای بیضه

 

- درد بیضه نشانهٔ چیست؟
برای یک مرد چیزی دردناک‌تر از وارد آوردن ضربه‌ای به بیضه‌هایش نیست. اما همهٔ دردهای بیضه ناشی از ضربهٔ خارجی نیست. گاهی منشأ درد در خود آنها است. علت احتمالی درد بیضه بستگی به سن شما دارد. درد بیضه در بزرگسالان می‌تواند ناشی از التهاب اپیدیدیم در اثر عفونت آن باشد. (اپیدیدیم یا بربخ لوله‌ای پیچ‌خورده در پشت بیضه و داخل کیسهٔ آن است.) در اینجا نه تنها پوست بیضه درد می‌گیرد،بلکه احتمالاً احساس تورم یا برآمدگی در اپیدیدیم خواهید کرد.
درد بیضه در کودکان و نوجوانان ممکن است در اثر پیچیده شدن طناب منوی متصل به بیضه به دور آن است. چیزی شبیه به این در کودکان بسیار شایع و کمتر جدی است (گرچه ممکن است دردناک باشد) که پیچ‌خوردگی جائی به نام زائدهٔ بیضه یا اپیدیدیم است. این پیچ‌خوردگی‌ها خودبه‌خود روی می‌دهد، گاهی در حال بازی و گاهی نیز در نیمه شب.
درد بیضه می‌تواند ناشی از اوریون باشد. به‌علاوه، ممکن است علل غیر مستقیمی مثل فشردگی اعصاب پشت، سنگ‌کلیه، سیاهرگ‌های واریسی طناب منوی.

-درمان درد بیضه
گذراندن وقت در هنگامی که از درد شدید بیضه دولا شده‌اید جایز نیست، چون اگر پیچیده شدن طناب منوی به دور آن علت درد باشد فقط چهار تا شش ساعت تا مرگ بیضه در اثر نرسیدن خون فاصله هست. و وقتی به بیمارستان برسید، تشخیص اینکه درد ناشی از پیچیدگی بیضه، اپیدیدیم، یا فتق است فرقی ندارد. تمام اینها مثل هم دردناکند و تشخیص آن حتی برای پزشک دشوار است. بنابراین، درد حاد بیضه را فوراً به پزشک اطلاع دهید، چون اگر ظرف چند ساعت درمان نشود، به از دست رفتن بیضه منجر می‌گردد.
بیضه را بلند کنید. یک آزمایش ساده، ولی نه دقیق، این است که با گذاشتن بالشی در زیر لمبر، پوشیدن بیضه‌بند، یا تغییر وضعیت بیضهٔ متورم را بلند کنید. درد التهاب اپیدیدیم موقتاً تسکین می‌یابد، ولی درد پیچ‌خوردگی تشدید می‌شود. فرد دچار پیچ‌خوردگی ممکن است تهوع هم داشته باشد یا استفراغ کند.
چرخاندن بیضه را به پزشک بسپارید. پزشک ممکن است بتواند بیضه را بدون جراحی نجات دهد، اما این کار اغلب بسیار دردناک است. معمولاً عمل جراحی اجتناب‌ناپذیر می‌شود. پزشک پیچ‌خوردگی را باز کرده و سپس آن را به درون پوست بیضه می‌دوزد تا دوباره گرفتار نشود. حتی اگر بدون عمل هم پیچ‌خوردگی باز شود، پزشک ممکن است عمل جراحی ثابت کردن بیضه را لازم بداند.
آن را خنک کنید. اگر پزشک پیچ‌خوردگی زائدهٔ بیضه یا التهاب اپیدیدیم را تشخیص دهد، نیازی به جراحی نیست. این پیچ‌خوردگی گرچه دردناک است، اما خطرناک نیست. در این حالت، پزشک کمپرس یخ، بالاگرفتن پوست بیضه و داروهای مسکن به‌مدت چند هفته تجویز می‌کند، گرچه درد به‌طور عادی ظرف دو یا سه روز فروکش می‌کند. با گذاشتن بالش در زیر لمبر یا پوشیدن شورت ورزشی بیضه‌ها را بالا بگیرید. اگر درد طول بکشد، عمل جراحی ممکن است لازم شود.
درد عفونت بیضه. عفونت‌های باکتریائی یا مقاربتی – معمولاً از باکتری ناشناخته، ولی گاهی ناشی از باکتری سوزاک یا کلامیدیا – دردی ایجاد می‌کند که هر ساعت بیشتر می‌شود. گرچه بیشتر افراد مبتلا به عفونت بیضه از نظر جنسی فعالند، ولی تماس جنسی تنها علت این عفونت‌ها نیست. هر باکتری، مخصوصاً باکتری‌های آلوده‌کنندهٔ مجاری ادرار، می‌توانند باعث درد بیضه شوند.
وقتی بیضه عفونی شود، برآمدگئی در داخل پوست آن احساس می‌شود که قرمز و در تماس گرم است. ادرار کردن ممکن است دشوار و ترشح آلت تناسلی دیده شود.
التهاب اپیدیدیم مانند پیج‌خوردگی حال اورژانس ندارد. اما شدت درد ممکن است شما را بی‌درنگ نزد پزشک بفرستد. پزشک آن را با تجویز آنتی‌بیوتیک درمان می‌کند. خود نیز می‌‌توانید کارهائی برای کمک به آن انجام دهید.
استراحت کنید. استراحت در تسریع درمان التهاب اپیدیدیم مؤثر است. بالا گرفتن بیضه درد را کمتر می‌کند.
حمام کنید. دراز کشیدن در وان آب گرم تورم و درد را کم کرده و جریان خون را بیشتر می‌کند.
کمپرس یخ کنید. کمپرس بیضه با یخ نیز درد و تورم را کاهش می‌دهد.
بیضه‌بند بپوشید. پوشیدن بیضه‌بند، استراحت مطلق به‌مدت چند روز، و گذاشتن یخ برای رفع درد ناشی از اوریون کافی است.

- چه وقت به پزشک مراجعه کنیم؟
- درد بیضه یا پوست آن با تورم، تهوع، استفراغ، دردشکم، قرمزی، ترشحات تناسلی، یا اشکال در دفع ادرار همراه است.
درد تناسلی 
- درد تناسلی نشانهٔ چیست؟
درد آلت تناسلی به اشکال مختلفی است، اما بیشتر در حالت نعوظ خود را ظاهر می‌کند.
تورم طولانی آلت تناسلی، که پرنعوظی نام دارد، در اول ممکن است به‌صورت نعوظ طبیعی باشد و با آن اشتباه شود. اما علت آن عدم تنظیم گردش خون در آلت تناسلی و معمولاً ناشی از آسیب یا دارو است. برخی مردان دچار بیماری قند یا کم‌خونی داسی شکل مستعد پرنعوظی هستند.
یک ضربه ممکن است آلت نعوظ‌یافته را بشکند و به درد و حتی پرنعوظی منجر شود. ممکن است شکستن آلت عجیب به‌نظر برسد اما واقعیت دارد و حتی گاهی ممکن است به بالا برگشته و کبود شود.
وقتی درد ناشی از ضربه از بین رود، از این موضوع خنده‌تان می‌گیرد، ولی به‌زودی دچار ناراحتی خواهید شد. چون حتی انزال هم نمی‌تواند نعوظ کاذب آن را برطرف کند. دردش را هم نمی‌توانید پنهان کنید. درد مانند پیچیدن نواری لاستکی به دور انگشت است؛ فشار بر آلت بسیار زیاد است و آن را دردناک کرده است.
این فشار ناشی از جراحت سرخرگ درون آلت است. خون زیادی وارد می‌شود ولی نمی‌‌تواند خارج گردد. میزراه هم که از میان آلت تناسلی می‌گذرد ممکن است آسیب ببیند و ایجاد عفونت کند.
آلت تناسلی گاهی بدون نعوظ آسیب می‌بیند. در این حالت ضربه آسیب زیادی به قسمت خارجی دستگاه تناسلی وارد نمی‌کند و فقط اسیب سرخرگی ایجاد می‌کند که به ناتوانی منجر می‌گردد. ضربهٔ خفیف به هرجائی از نوک آلت تناسلی تا سوراخ مقعد می‌تواند سرخرگ را آسیب رسانده و در انسداد ایجاد کند. بیشتر مردم باور ندارند که نصف ساز و کار آلت تناسلی در درون لکن انجام می‌گیرد.
شکستگی آلت یا بافت نعوظی اگر به پرنعوظی منجر نشود ممکن است به‌طور غلط التیام یابد یا جوشگاه (اثر زخم) به‌جای بگذارد. این اثر زخم نه‌تنها از جریان خون جلوگیری می‌کند، بلکه یکنواختی نعوظ آلت را هم از بین می‌برد. نعوظ به‌طور طبیعی در تمام جهات روی می‌دهد و اگر جوشگاهی موجود باشد، نعوظ در جهت آن انجام نمی‌گیرد. درست مانند چسباندن نواری روی یک بادکنک و باد کردن آن است.
عفونت یا التهاب میزراه هم کمک است جوشگاه ایجاد کند. سخت‌شدگی سرخرگ درون آلت تناسلی در مردان مبتلا به نوعی جمع‌شدگی و سخت‌شدگی دست به‌نام انقباض دوپویترن دیده می‌شود.
علت ایجاد جوشگاه هرچه باشد، نتیجهٔ آن بیماری پیرونی است، یعنی نعوظ دردناک و پیچ‌خوردهٔ آلت تناسلی. این پیچ‌خوردگی در حالت عادی دیده نمی‌شود، ولی ممکن است به‌قدری شدید باشد که عمل نزدیکی را غیر ممکن سازد.

- درمان درد تناسلی
بزرگ‌ترین مشکل درمان نعوظ یا تورم دردناک آلت تناسلی نه خودگرفتاری، بلکه دودلی فرد در مراجعه به پزشک است. نعوظ طولانی بدون رابطهٔ جنسی خطرناک است، چون بافت نعوظی را تخریب می‌کند. اگر این نعوظ ظرف ۴ ساعت درمان نشود، مشکلات جدی به‌دنبال دارد و اگر ظرف ۱۲ ساعت درمان نشود، آسیب غیرقابل برگشت می‌شود. فرد دچار چنان نگران و خجلت زده است که دست دست می‌کند شاید نعوظ از بین برود. اما هرچه تأخیر بیشتر می‌شود، آسیب‌دیدگی بافت دائمی‌تر می‌گردد.
به اورژانس مراجعه کنید. خجالت را کنار بگذارید و فوراً به نزدیک‌ترین بخش اورژانس مراجعه کنید. با درمان به موقع شانس حفظ توان جنسی ۱۰۰ درصد است. و بدون درمان، احتمال ناتوان شدن بین ۲۵ تا ۷۵ درصد است.
خوددرمانی نکنید. سالیان سال درمان‌های خانگی برای رفع نعوظ طولانی پیشنهاد شده است. دوش آب سرد، تنقیهٔ آب یخ، کمپرس آب سرد، و غیره، هیچ کدام مؤثر نیستند. این کارها فقط درمان را به تأخیر انداخته و آسیب را دائمی می‌کنند.
رگ‌ها را منقبض کنید. اگر نعوظ طولانی در اثر دارو باشد یا خون از آلت خارج نشود، پزشک ممکن است داروئی به آن تزریق کند تا رگ‌های خونی را منقبض کرده و خون را بیرون براند.
از آن مراقبت کنید. اگر شکستگی مختصر و همراه با خونریزی کم و بدون عفونت ادراری باشد، پزشک ممکن است فقط گذاشتن یخ و خودداری از نزدیکی تا التیام کامل را تجویز کند. البته خطر ناتوانی و بدشکلی بعد از عمل جراحی بسیار کمتر است.
درمان‌های کمتر تهاجمی بهتر است. وقتی یک سرخرگ در درون آلت تناسلی زخم شود، پزشک همیشه جراحی را لازم نمی‌‌داند. در عوض ممکن است لخته‌ای خون را با سوند در مجرای سرخرگ فرستاده و خون را بند آورد. وقتی لخته در خون حل شود، زخم نیز التیام یافته است.
اگر میزراه پاره شده باشد، عمل جراحی برای جلوگیری از تجمع ادرار در آلت تناسلی لازم می‌شود.
داروهایتان را کنترل کنید. برخی داروها با تأثیر بر جریان خون باعث نعوظ طولانی می‌شوند. این عارضه در بعضی داروهای ضدافسردگی و داروهائی که در آسیب‌دیدگی‌های سر و پشت مصرف می‌شوند شایع‌تر است. استفادهٔ نادرست از داروها برای ایجاد نعوظ هم نعوظ طولانی و دردناک می‌آورند. فهرست تمام داروهای مصرفیتان را به پزشک نشان دهید.
- روش‌های درمان
بیماری پیرونی ممکن است دردناک باشد، اما همیشه لزومی به‌عمل جراحی ندارد و در صورتی که پزشک صلاح بداند، راه‌های دیگری برای رفع توصیه می‌کند.
صبر کنید. تقریباً در نصف موارد، اگر گرفتاری خفیف باشد، درد، نه‌ پیچ‌خوردگی، ظرف یک تا دو سال از بین می‌رود. اما اگر نزدیکی امکان‌پذیر نباشد، یا درد شدید باشد، جراحی لازم می‌شو. به‌‌هر حال، تصمیم‌گیری با پزشک است و خود در این مورد تصمیم نگیرید.
ویتامین E بخورید. خوردن ویتامین E به درمان بیماری پیرونی کمک زیادی می‌کند.
درمان فراصوتی. درمان با پرتو فراصوتی ممکن است در بازگشت انعطاف‌پذیری نسج جوشگاه مؤثر باشد. تزریق داروهای ضدالتهابی هم مفید است.
جراحی. اگر عمل جراحی لازم شود، پزشک بافت‌های سخت شده را بر می‌دارد. در موارد شدید، پیوند بافت آن انجام می‌گیرد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 233 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

ستاره زن «حریم سلطان» در آستانه مرگ (+عکس)

ستاره زیبای ترکیه “مریم اوزرلی” که در کشورهای عربی به “بانو هیام” مشهور است،بر اثر یک حادثه رانندگی در بستر مرگ خوابیده است.

ستاره زن «حریم سلطان» در آستانه مرگ (+عکس)

 منابع غیر رسمی اعلام کردند که او بهمراه همسرش تصادف شدیدی کرده اند که به متلاشی شدن اتومبیلشان انجامیده و هر دوی آنها در بیمارستان “ایلدرم” استانبول بستری هستند و وضعیت جسمانی وخیمی دارند.
منصور-عرفان-پویا بازدید : 208 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

تمرین های ساده در خانه برای تناسب اندام

 

varzesh1WwW.Kamyab.IR  تمرین های ساده در خانه برای تناسب اندام

 

 

تنها چیزی که نیاز دارید یک جو اراده و ارزنی برنامه ریزی است. این نکات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
به صورت واقعبینانه فکر کنید که چقدر از این وسیله استفاده خواهید کرد؟
انتظار دارید بعد از ۳، ۶ و ۹ ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟
آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف میکند؟
آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟
و البته، چقدر میتوانید هزینه کنید؟ که این مورد بسیار تعیین کننده خواهد بود.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی را صرف خرید وسایل کنید،به شما توصیه میکنیم از وسایل کاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش،میله بارفیکس، و چند وزنه استفاده کنید. حتی میتوانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب کنید! ولی اگر هزینه نسبتا قابل توجهی میتوانید برای خرید وسایل کنار بگذارید، تردمیل، یک سری کامل دمبل، توپ تناسب اندام و دوچرخه ثابت را به شما پیشنهاد میکنیم. پس ملاحظه میکنید که حتی با هزینه بسیار کم هم میتوانید در خانه ورزش کنید که این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش کردن در باشگاه فواید دیگری بهجز صرفه جویی اقتصادی نیز دارد.
وقت خود را در رفت وآمد و به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران در ترافیک به هدر نمیدهید.
هنگامی که افراد دیگر از وسایل باشگاه استفاده میکنند باید منتظر شوید ولی در خانه اینطور نیست.
میتوانید طبق برنامه خود و هر وقت دوست دارید، حتی صبح زود یا آخر شب ورزش کنید.
مجبور نیستید فرزندان خود را برای مراقبت به فرد دیگری بسپارید، وقتی در خانه باشید آنها را به راحتی تحت نظر میگیرید.
هنگامیکه در خانه از کنار وسایل ورزشی رد میشوید، برای ورزش کردن انگیزه پیدا میکنید. حال در مورد طناب زدن چند نکته به شما میگوییم.

بپرید و انرژی بسوزانید
طناب زدن یک ورزش قلبی عروقی موثر است که انجام دادن آن بسیار ساده است و در هر جایی که باشید، چه در خانه و جلوی تلویزیون،چه بیرون از خانه و در پارک و چه هنگام مسافرت میتوانید طناب بزنید. مطمئن باشید که یک طناب پرش، حجم زیادی از ساک مسافرت شما را اشغال نمیکند و آن را سنگین نمیکند!
طناب زدن،همچنین یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربیهای اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن، حدود ۰۵۷ کیلوکالری انرژی میسوزاند که بجز از دویدن، از دیگر ورزشهای پرطرفدار، انرژی بیشتری است. البته شایان ذکر است که هر چه سریعتر طناب بزنید، انرژی بیشتری خواهید سوزاند.

طناب مناسب
اولین کاری که باید بکنید، انتخاب یک طناب پرش است که برای شما راحت باشد. طناب ممکن است جنسهای مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشمی داشته باشد که طنابهای پلاستیکی سریعتر هستند و ورزشکاران حرفهای مانند بوکسورها از آنها استفاده میکنند ولی برای شما جنس طناب تفاوت زیادی در عملکردتان ایجاد نمیکند. پس مطابق سلیقهتان طناب خود را انتخاب کنید ولی یک مورد را حتما در خرید باید رعایت کنید و آن طول طناب است.

طول طناب
برای اینکه بفهمید طول طناب مناسب شما چقدر است، یک پای خود را وسط طناب بگذارید،سپس دستههای طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد،باید تا وسط قفسه سینهتان بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا کوتاهتر بودن،هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد. و اما بجز خود طناب باید به نکات دیگری نیز توجه کنید؛ باید یک جفت کفش ورزشی مناسب داشته باشید به طوری که کفی مناسبی بخصوص در قسمت پنجههای پا داشته باشند. کفشهای بسکتبال و تنیس برای طناب زدن خوبند ولی کفشهای دویدن ممکن است به پاهای شما فشار بیاورند. بر روی سنگ و موزاییک طناب نزنید،چونکه به پاها و مفاصل شما فشار زیادی وارد میکنند. یک تشک ورزش،زمین چوبی، و حتی یک فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند.

روشهای طناب زدن
شاید طناب زدن برای بعضی از شما مضحک باشد و شما را یاد ورزشهای دوران کودکیتان بیندازد که بجز روش پایهای جفت پا روشی که مانند دویدن است،روشهای دیگری نیز برای طناب زدن وجود دارد. برای سوزاندن انرژی بیشتر میتوانید بجای اینکه بهطور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامیکه میپرید، پاهای خود را جفت کنید و به یک طرف خم کنید(مانند حالت اسکی کردن در پیچها) و در پرش بعد پاهای خود را بطرف دیگر خم کنید. در یک روش دیگر میتوانید هنگامیکه میپرید سعی کنید بیشتر بپرید. و پاهای خود را در هوا تا جای ممکن از یکدیگر باز کنید. همچنین میتوانید طناب را نچرخانید بلکه آن را در دستانتان نگه دارید و سپس روی آن به جلو و عقب بپرید. در روش سختتر دیگر میتوانید آنقدر بالا بپرید که با یک روش، دو بار طناب را بچرخانید. هنگامیکه ضربان قلبتان خیلی بالا رفت و خسته شدید،دو دسته طناب را در یک دست بگیرید و بدون اینکه بپرید، طناب را در طرفین خود بچرخانید و یا میتوانید برای رفع خستگی سرعت طناب زدن خود را خیلی آهسته کنید.

هنگام طناب زدن این نکات را حتما رعایت کنید:
طناب را با حرکت مچهای خود بچرخانید و نه با حرکت بازوهایتان.
سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشمهایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود.
با بینی نفس بکشید نه با دهان.
به خاطر داشته باشید که طناب زدن میتواند به سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد، قبل از وارد کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشکتان مشورت کنید.

برنامه تحریکی
شاید در ابتدا طناب زدن مداوم به مدت ۰۱ دقیقه برای شما هم سخت و هم خسته کننده باشد. برای تنوع میتوانید در فواصل طناب زدن،حرکات شنا و یا بارفیکس را انجام دهید. برای نمونه یک برنامه در اینجا آورده میشود:
۳ دقیقه طناب بزنید.
یک دقیقه استراحت کنید و سپس هرچند تا که میتوانید بارفیکس بزنید.
۳ دقیقه دیگر طناب بزنید.
یک دقیقه دیگر استراحت کنید و سپس هر چند تا که میتوانید حرکت شنا انجام دهید.
و در آخر ۳ دقیقه دیگر طناب بزنید.
با استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت برای ورزش در خانه،شاداب و با روحیه خواهید شد و برنامه ورزشی خود را برای تناسب اندام متنوع خواهید کرد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 219 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

http://www.funkhoone.com/upload/images/i2tjdfgkq5phcb1jspoz.jpg


1) اجتناب از دخانیات


نخستین توصیه به نوجوانان و جوانان اجتناب از دخانیات (سیگار و قلیان) است، خصوصاً قلیان که تصور نادرست کم ضرر بودن موجب افزایش مصرف آن شده است. علاوه بر آثار سوء تنفسی، قلبی و گوارشی دخانیات، اثر مستقیم مضر دود در سرطان های مثانه، کلیه، معده و روده به اثبات رسیده است.


2) مصرف آب و مایعات کافی


برای پیشگیری از ابتلا به سنگ های ادراری، خصوصاً در افرادی که سابقه شخصی یا فامیلی ابتلا به سنگ دارند، مصرف آب و مایعات کافی، تا حد کمرنگ شدن ادرار و پرهیز از مصرف بیش از اندازه نمک و پروتئین حیوانی مخصوصاً گوشت قرمز توصیه می شود.


3) برای اجتناب از عفونت های ادراری


رعایت بهداشت فردی و جنسی و مصرف مایعات کافی توصیه می گردد. در صورت خونی شدن ادرار، مراجعه فوری به پزشک برای بررسی های ساده ولی با اهمیت پزشکی ضروری است حتی اگر خون در ادرار خود به خود برطرف شود.


4) پرهیز از استفاده از داروهای هورمونی


اجتناب از مصرف داروهای هورمونی برای علاقمندان به ورزش بدن سازی که علاوه بر آسیب های کبدی، مشکلات زیادی در زمینه باروری و روابط زناشویی ایجاد می کند.


5) سلامت در روابط جنسی


داشتن رژیم غذایی سالم، فعالیت فیزیکی و ورزشی منظم، کنترل دقیق قند خون در افراد مبتلا به قند خون بالا، کنترل دقیق وزن بدن و چربی خون در افراد با چربی خون بالا و در نهایت حفظ اعتدال و اجتناب از زیاده روی در روابط جنسی ضروری است.


6) چک سالیانه پروستات


برای تمامی مردان بالای پنجاه سال، سالیانه معاینه پروستات توسط اورولوژیست و آزمایش خون PSA توصیه می شود. در افرادی که سابقه فامیلی سرطان پروستات دارند، از چهل سالگی این بررسی ها انجام می گیرد. رژیم غذایی کم چرب، لیکوپن موجود در گوجه فرنگی و روغن تخم کدو تنبل اثرات مفیدی در بیماران مبتلا به بزرگی پروستات دارند.


منصور-عرفان-پویا بازدید : 293 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)

یکی از معضلات کسانی که کار یا درسشان ارتباط مستقیمی با اول صبح دارد، بیدار شدن از خواب است که برای خیلی ها به آن به عنوان یک “عذاب” نگاه می کنند، حال آنکه آنقدرها هم که فکر می کنند این کار سخت نیست.

KhabWwW.Kamyab.IR 1 روش های بیدار شدن صبح زود بدون عذاب!

یکی از معضلات کسانی که کار یا درسشان ارتباط مستقیمی با اول صبح دارد، بیدار شدن از خواب است که برای خیلی ها به آن به عنوان یک “عذاب” نگاه می کنند، حال آنکه آنقدرها هم که فکر می کنند این کار سخت نیست.

 

دل کندن از رختخواب گرم و نرم مسلما خوشایند هیچکس نیست اما از طرفی اگر بخواهیم به کارهای روزانه مان برسیم، باید صبح هر چه زودتر از خواب بیدار شویم که تا آخر شب وقت کم نیاوریم.

در این گزارش به شما شش راه ساده را آموزش می دهیم که اگر به خاطر خودتان آنها را به کار ببرید، صبح ها کمتر عذاب می کشید!

۱٫ از نوشیدنی های کافئین دار بپرهیزید.
حتما میدانید که مطالعات نشان داده است، کافئین قدرت زیادی در پراندن خواب از سر دارد و در واقع مصرف نوشیدنی های کافئین دار برای مبارزه با خواب بسیار خوب است که توصیه می شود برای شب های امتحان حتما از آنها استفاده کنید.

اما برای شب های عادی که باید زود بخوابید و صبح روز بعد هم زود از خواب بیدار شوید، مصرف اینگونه نوشیدنی ها از چند ساعت قبل از خواب اصلا توصیه نمی شود.

۲٫ استفاده از تکنولوژی های روز را در ساعت خواب کمتر کنید.
سعی کنید شب ها کمتر وقتتان را پای فیس بوک، وبگردی و کارهایی از این دست بگذارید چون جذابیت های این نوع تکنولوژی ها و فضاهای مجازی اجازه نمی دهد که به سادگی از آنها دل بکنید و آنقدر شما را غرق در خود می کند که متوجه گذر زمان نمی شوید. در نتیجه دیر می خوابید و صبح زود از خواب بیدار شدن برایتان مثل یک شکنجه سخت و مشکل می شود.

۳٫ قبل از خواب از نظر روحی خود را برای زود بیدار شدن آماده کنید.
قبل از اینکه به رختخواب گرم و نرم خود بروید با خودتان عهد ببندید که صبح باید زود از خواب بیدار شوید یا به خودتان بگویید که من توانایی صبح زود از خواب بیدار شدن را دارم.

اگر به زود از خواب بیدار شدن مثل یک وظیفه و حتی مهارت نگاه کنید، می توانید از پس این کار برآیید.

۴٫ برای روشن کردن لامپ از رختخواب بیرون بیایید!
اراده خود را قوی کنید و صبح که ساعتتان زنگ زد، از رختخواب جدا شوید تا لامپ را روشن کنید. وجود نور و برخاستن از رختخواب به شما کمک می کند تا خواب از سرتان بپرد.

البته قبل از همه اینها حتما یادتان باشد که تنبلی نکنید و خود را از رختخواب جدا کنید.

۵٫ آلارم ساعت یا موبایل را خاموش نکنید.
یکی از رایجترین کارهایی که افراد برای فرار از بیدار شدن از خواب انجام می دهند، خاموش کردن آلارم ساعت یا موبایل است. به این ترتیب خود را از هرگونه صدای گوشخراشی که به آنها التماس می کند از خواب بیدار شوند، نجات می دهند.

اگر می خواهید سر موقع در محل کار حاضر شوید یا به هر کار دیگری که دارید، برسید، باید به خود قول دهید که این کار را تکرار نکنید، والا همان آش است و همان کاسه و مجبورید خیلی سریع حاضر شوید و با عجله خود را به کار و زندگیتان برسانید.

۶٫ آلارمی را انتخاب کنید که عصبی تان نکند.
آلارمی را برای بیدار شدن انتخاب کنید که اذیتتان نکند و تا حد امکان در عین بیدار کردن شما، برایتان آرامشبخش باشد. استفاده از آهنگ ها و موزیک های تند یا حتی با کلام چندان برای اینکه شما را از خواب بیدار کند، توصیه نمی شود چون همزمان عصبی تان هم می کند.

موسیقی های بی کلام و آرام بهترین گزینه برای آلارم موبایل هستند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 223 شنبه 17 فروردین 1392 نظرات (0)

به نقل از دیلی میل: این دختر جوان ۲۳ ساله که دچار سرطان مغز شده بود تصمیم گرفت خود را به دست علم و تکنولوژی بسپارد و با منجمد کردن سر خود و زنده ماندن از این طریق فرصت درمان را برای خود به وجود آورد.

 

dokhtar2WwW.Kamyab.IR  تلاشهای نافرجام یک دختر ۲۳ ساله برای زنده ماندن +عکس

 

“کیم سوزی” ۲۳ ساله علیرغم خواسته های مذهبی خانواده خود تصمیم گرفت با منجمد کردن سر خود و قرار گرفتن در یک محفظه مخصوص برای مدتی نامعلوم تا پیدا شدن درمانی برای بیماری اش خود را زنده نگه دارد.
اما متاسفانه درست قبل از شروع این پروژه علمی او درگذشت. هنگام مرگ تنها ۲ هفته تا شروع پروژه باقی مانده بود.
او با راه اندازی یک سایت خیریه موفق شد مبلغ ۷۰ هزار دلاری که برای این کار لازم داشت را جمع آوری کند. اما خانواده او به خاطر عقاید مذهبی با این عمل مخالف بودند اما وی تصمیم گرفته بود به خود شانس زندگی دهد تا اینکه به عقاید خانواده اش احترام بگذارد.
مادر او میگوید واقعا برای من سخت بود که احساس کنم او قصد دارد خودش را منجمد کند. به خصوص اینکه قرار بود انجماد تنها روی سر او انجام گیرد . گفته شده بود انجماد سر باعث خواهد شد تا پروژه با موفقیت بیشتری همراه باشد.
او از اینکه قرار بود زنده بماند بسیار شاد بود اما مثل اینکه خدا تقدیر دیگری برایش در نظر داشت و او باید از میان ما میرفت.

 

منبع:http://www.bahuneh.ir

منصور-عرفان-پویا بازدید : 226 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

 

گیاهی است علفی و خود رو از تیره گل مینا در نواحی معتدل زمین میروید. روی نهنج دو نوع گل لوله ای و زبانه ای دارد. گل های لوله ای وسط نهنج، زرد و گلهای زبانه ای اطراف نهنج سفید رنگ است. در دامنه کوه ها بلندی آن ده تا بیست سانتیمتر ولی در دشتها و باغ ها تا یک متر میرسد. شاخه های آن سبز و نازک و باریک و منشعب و برگ آن کوچک و باریک اند. اندام مورد استفاده بیشتر گل آن است. طبیعت آن گرم و خشک و از نظر خواص، گیاهی است ملطف یعنی لطیف کننده اعضا و پوست بدن و تحلیل برنده اورام، ترشح عرق و شیر و بول را زیاد کرده و عقب افتادگی دوران جنسی زنان را باز می گرداند. ضمناً خاصیت ضد سم هم دارد. افرادیکه به ورم بیضه مبتلا شده اند می توانند مقداری گل بابونه را با مقداری گل ختمی و آرد جو کوبیده و با شیر گاو لواشک کنند و بر روی ورم بگذارند. ورم را از بین خواهد برد و سایر اوارم نقاط دیگر بدن را که با لواشک ها معمولی دهان باز نمی کنند تحلیل برده و یا دهان آن ها را باز می گرداند. گاهی پودر گل آن را به صورت خوراکی و گاهی بصورت جوشانده مصرف می نمایند. مقدار خوراک از پودر گل آن را به صورت خوراکی و گاهی بصورت جوشانده مصرف می نمایند. مقدار خوراک از پودر گل آن یک مثقال و برای جوشانیدن سه مثقال است.

 

chamomile babooneh 300x279 خواص و فواید گل بابونه

 

به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، هرگاه گل بابونه را با چهار برابر وزن آن روغن کنجد مخلوط نموده و در ظرف سربسته ای ریخته و ظرف را در آب در حال جوشیده گذارند تا آب آن تبخیر شود و مواظب باشند که روغن نسوزد و یا اینکه مخلوط را به مدت چند هفته در ظرف شیشه ای سربسته در آفتاب گذارند و دو سه بار روغن را تجدید نمایند روغن حاصل همان روغن بابونه خواهد بود که مصارف درمانی فراوان دارد از جمله ریختن مقداری از این روغن در گوش ثقل سامعه ای را که بر اثر ورم مخاط گوش و اندام های اطراف آن با ورم پرده صماخ برطرف می گرداند و ضماد آن برای درد کمر و نقرس نیز مفید می باشد. چنانچه مقداری گل بابونه را پودر کرده و با عسل طبیعی مخلوط و میل نمایند قوای جنسی را تحریک و تقویت می کند.

منبع : دکتر سلام

منصور-عرفان-پویا بازدید : 317 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

برنج کابلی که با نام های برنگ کابلی و برنق از آن یاد میشود، دانه گیاهی است به نام گیاه برنج یا برنگ و نوع مرغوب آنرا از کابل افغانستان می آورند و برنج کابلی می نامند. دانه ای است کوچک و گرد و سیاه رنگ و نرم و از فلفل ریزتر و مغز آن سفید و مختصری تلخ مزه و بوی آن تند است به حدی که در هنگام کوبیدن این دانه گرد آن چون وارد بینی افراد گرم مزاج شود سبب خون دماغ آن می گردد. این دانه دو نوع است نوعی درشت تر و سیاه رنگ آمیخته با سفیدی است که گرم تر و اسفراغ آور است و نوع کوچکتر آن مایل به سرخی است و این از نظر داروئی قوی تر است و برای دفع انگلهای بدن بخصوص انگل های دستگاه گوارش بکار برده می شود و در دفع انگلها بسیار قوی است و انگل هایی که دارای کیسه می باشند کیسه آن ها را نیز از بدن جدا و دفع می نماید. به گزارش مجله پزشکی دکتر سلام، برنج کابلی بهترین دارو برای کشتن و اخراج کرم کدو از بدن می باشد چه تنیای مسلح باشد که از خوک به انسان سرایت کرده و چه تنیای معمولی که از گاو گرفته باشند و دستور خوردن آن چنین است که مقدار دو مثقال برنج کابلی را با پنج مثقال خرما و پنج مثقال مغز گردو کوبیده و بصورت حلوا یا معجون در می آورند و شب وقت خواب یکجا می خورند. اما مقدار خوراک برای بچه های دو سال بقدر یک تا دو نخود از این معجون است که در آب حل کرده و به دهان اطفال میریزند و به اطفال چهار یا پنج ساله بقدر یک فندق صبح و یک فندق عصر داده می شود و طفل ده ساله نصف مقدار و از شانزده سال به بالا تمام مقدار مذکور را یک دفعه میخورند و اگر دارو را به مدت دو شب تکرار کنند اثر قطعی داشته و کرم را کشته و سر آنرا که به اندازه سر سنجاق است از روده جدا کرده و دفع می نماید.

berenj Kaboli hidoctor برنج کابلی داروی دفع کرم کدو و انگلهای بدن

به تجربه رسیده که این دارو برای دفع کرم کدو از همه داروهای شیمیایی موجود در زمان حاضر بهتر است.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 287 جمعه 16 فروردین 1392 نظرات (0)

آبریزش بینی دارید؟ مدام عطسه می‌کنید؟
از رینیت (التهاب پردۀ مخاطی بینی) تا التهاب ملتحمۀ حساسیتی
آبریزش بینی دارید؟ بینی تان گرفته یا می‌خارد؟ مدام عطسه می‌کنید؟ از چشم های تان که سرخ شده اند، اشک می‌آید؟ این همان رینیت حساسیتی است که هر سال بهار، میلیون ها نفر از افراد حساس به گردۀ گیاهان را مبتلا می‌کند.
آلرژی و رینیت حساسیتی چیست؟
آلرژی و رینیت حساسیتی منشأ بروز علائم آزاردهنده ای هستند به طوری که افراد مبتلا نمی‌توانند آرامش داشته باشند، برخی از این علائم عبارتند از: آبریزش مداوم بینی ، گرفتگی بینی، مشکل در نفس کشیدن، عطسه های پشت سرهم، خارش بینی، سوزش چشم، آبریزش از چشم و... . هیچ کدام از این نشانه ها شدید نیستند، بلکه عادی و معمولی اند.

با این حال، این علائم سه گانه (عطسه+ آبریزش بینی+ خارش بینی) کیفیت جریان عادی زندگی را به نحو قابل توجهی، مختل می‌کنند زیرا خواب به خاطر بیدار شدن های شبانه به هم می‌خورد و فرد در تمام طول روز دچار خستگی و سر درد می‌شود. در نتیجه، این اختلالات تأثیر مستقیمی بر روی شغل، تفریح و حتی عادی ترین فعالیت های روزانۀ فرد خواهند داشت.

چرا رینیت حساسیتی باعث جاری شدن اشک از چشم ها می‌شود؟
رینیت بیشتر بینی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم بینی به دلیل التهاب مخاط بینی به وجود می‌آیند که گرفتگی و احتقاق بینی را با خود به همراه دارند. اما در بیشتر موارد، علائم رینیت حساسیتی از محدودۀ بینی فراتر می‌روند و خیلی سریع در ناحیۀ بینایی گسترده می‌شوند. به طور کلی، 66% از افراد مبتلا به رینیت حساسیتی دچار ناراحتی های چشمی از جمله سوزش و سرازیر شدن اشک هم می‌شوند.
در این شرایط، پزشکان از رینیت و التهاب ملتحمه سخن به میان می‌آورند. بنابر شدت و دفعات نشانه های چشمی، احتمال التهاب ملتحمۀ حساسیتی نیز مطرح می‌شود. بنابراین علائم شدیدتر هستند، علائمی از جمله: سرخ شدن چشم ها، سوزش، اشک، تورم پلک ها و از همه مهم تر احساس وجود شن در چشم ها.
آلرژی بیماری است که بیشتر و بیشتر شیوع پیدا می‌کند
در حال حاضر، 25% افراد جامعه مبتلا به رینیت حساسیتی هستند. رینیت حساسیتی علائم حساسیت معمولی و به ویژه حساسیت به گردۀ گیاهان را دارد. به همین خاطر رسیدن فصل بهار، دورۀ هراس آوری برای میلیون ها فرد حساسیتی است زیرا این دوره که ممکن است ماه ها طول بکشد، برای این افراد همراه با ناراحتی و خستگی بسیار زیاد است.
اگر چه از بین بردن تمامی گرده های گیاهان غیر ممکن است، اما با اجتناب از انجام فعالیت در هوای آزاد در دورۀ گرده افشانی، و بستن پنجره های خانه می‌توان کمتر در معرض آنها قرار گرفت. ضمناً شناخت زمان بندی گرده افشانی گیاهان نیز بسیار مهم است. اگر بخواهیم تجمع گرده ها را با توجه به زمان و نواحی تقسیم بندی کنیم، 3 فصل عمده وجود خواهد داشت:
-
فصل درخت ها که از آغاز ژانویه تا آغاز بهار است.
-
فصل غلات که دورۀ آن اواسط بهار تا ابتدای تابستان را در برمی‌گیرد.
-
و فصل علف ها که از ابتدای تابستان شروع می‌شود و تا ابتدای پاییز ادامه دارد.
به این ترتیب درمی‌یابیم که رینیت حساسیتی فقط محدود به بهار نیست و درمان آن بر پایۀ مصرف آنتی هیستامین های خوراکی قرار دارد. آنتی هیستامین ها عموماٌ برای کاهش علائم سه گانۀ بینی مفید و مؤثر هستند. بنابر شدت علائم، می‌توان از مکمل های کرتیکوئید موضعی و گاهی اوقات خوراکی بهره برد.


http://newmatlab.persianblog.ir = منبع

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    امکانات


    lنظرت در مورد سایت چیه؟
     
     
    _________________________

     翻译汉语 Český jazyk překladu Oversæt til dansk Vertaal naar Nederlands Tõlge eesti keeles Filipino na wika upang isalin Suomen kielen käännös Deutsch Übersetzung Μεταφράστε στην Ελληνική Γλώσσα अनुवाद करने के लिए: हिन्दी भाषा Translate a magyar nyelv Translate ke Bahasa Indonesia Traduci in lingua italiana 翻訳する日本語 번역기로 한국어 교재 	Latviešu valodas tulkojumi Lietuvių kalbos vertimo Lingwa Maltija traduzzjoni Języka polskiego tłumaczenia Traduzir para o Portugu�s Língua Traducere limba rom�nă Русский перевод Транслате то Сербиан Preklad do slovensk�ho jazyka Prevedi jezik v Sloveniji Traducir al idioma español Översätt till svenska språket แปลภาษาโรมาเนีย Translate T�rk�e Самоанскій мову перекладу Dịch sang ng�n ngữ Tiếng Việt

    _______________________
    ___________________________________



    ________________________

    آمار سایت
  • کل مطالب : 701
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 15
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 190
  • آی پی دیروز : 203
  • بازدید امروز : 260
  • باردید دیروز : 529
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 3,013
  • بازدید ماه : 3,013
  • بازدید سال : 85,008
  • بازدید کلی : 571,197