loading...
me and you من و تو
منصور-عرفان-پویا بازدید : 221 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

  ستاره برزیلی تیم سانتوس با سران باشگاه بارسلونا به توافق رسید تا برای 5 سال آینده فوتبالش را با پیراهن آبی و اناری ادامه دهد.

در حالی که باشگاه سانتوس روز شنبه اعلام کرده بود که با جدایی نیمار موافقت کرده و انتخاب تیم بر عهده خود او قرار دارد، این پدیده برزیلی همچنان که قبلا بارها اعلام کرده بود که آرزوی همبازی شدن با مسی را دارد، با مسئولان باشگاه بارسلونا برای یک قرارداد 5 ساله به توافق رسید. قرارداد او امروز دوشنبه امضا خواهد شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


نیمار که این خبر را در صفحه توئیتر و اینستوگرام خود اعلام کرد، به دلیل سبک بازی چشم نواز و تکنیک بالا توجه همگان از جمله پله را برانگیخته است.

نیمار که با توجه به سن و سالش می تواند روزهای درخشانی در آینده پیش رو داشته باشد، پس از آخرین حضورش در تیم سانتوس روی دیوار رختکن نوشت: می روم اما یک روز بر می گردم.

این بازیکن 21 ساله در سال 2011 عنوان بهنرین بازیکن قاره آمریکای لاتین را به خود اختصاص داد تا جوان ترین بازیکنی باشد که به این افتخار دست پیدا می کند. نیمار در سال 2011 جایزه پوشکاش را نیز برای به ثمر رساندن بهترین گل سال دریافت کرد.

نیمار سابقه رویارویی با بارسلونا را نیز دارد. در سال 2011 سانتوس به عنوان قهرمان قاره آمریکای جنوب در جام باشگاه های جهان حاضر شد. نیمار با گلی تماشایی توانست تیمش را به فینال برساند، اما در دیدار پایانی این تیم برزیلی مقابل بارسلونا هیچ حرفی برای گفتن نداشت و 4 بر صفر مغلوب شاگردان پپ گواردیولا شد. 

منبع:  FCBarcelona.ir

منصور-عرفان-پویا بازدید : 297 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

نیمار  قراردادش را با بارسلونا امضا کرد. او تا فصل 2017/18 بازیکن بارسا خواهد بود. مراسم امضای قرارداد در دفتر باشگاه برگزار شد. نیمار به همراه نماینده اش ، رئیس باشگاه ساندرو راسل، معاون رئیس جوزپ ماریا بارتومئو و مدیر فوتبال آندونی زوبی زارتا، همگی در این جلسه حضور داشتند.

نیمار داسیلوا جونیور، دیروز بعد از ظهر در ساعت 18:08 به طور رسمی بازیکن بارسلونا شد. این قرارداد 9 روز پس از توافق بین بارسا، سانتوس و نیمار علنی شد.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


دوشنبه، 3 ژوئن، نیمار قراردادی را امضا کرد که او را تا 30 ژوئن 2018 در باشگاه نگه می دارد.

منبع:FCBarcelona.ir

منصور-عرفان-پویا بازدید : 204 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

مسی دو عدد از جوایزش را به کمک 46 گلی که در این فصل در لالیگا زده است، به دست آورد. این بازیکن آرژانتینی اولین بازیکن در تاریخ فوتبال است که 3 بار کفش طلا را کسب کرده است.

مصدومیتی که مسی در انتهای فصل به خود دید، مانع این نشد که برای بارسا رکورد های استثنائی به ارمغان نیاورد. مسی بعد از 46 گل زده در لیگ جایزه پی چی چی را تصاحب کرد. او همچنین کفش طلای اروپا را که به برترین گلزن در بین تمامی لیگ های اروپایی داده میشود را از آن خود کرد. این سومین بار است که مسی هر دو جایزه را کسب می کند.

.: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.


92 امتیاز در کفش طلای اروپا

کریستیانو رونالدو رقیب او برای هر دو جایزه بود. در لالیگا مسی این پرتغالی را با 12 گل پشت سر گذاشت؛ این در حالی است که وی در رقابت برای کفش طلا، رونالدو را با اختلاف 24 امتیاز شکست داد. (هر گل در لیگ های بزرگ اروپایی، 2 امتیاز محسوب می شود). مسی در مجموع 92 امتیاز کسب کرد. رونالدو(68)، کاوانی(58)، فالکائو(56)، ون پرسی(52)، و جکسون مارتینز(52) نفرات بعدی هستند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 234 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)
مورینیو می‌خواست به فوتبال اسپانیا ضربه بزند

به گزارش افکارنیوز، ژاوی هرناندس در گفت‌و‌گو با روزنامه اسپانیایی «ال پیس» فاش کرد که ویسنته دل بوسکه وی را از خداحافظی با تیم ملی منصرف کرده و افزود: به دل بوسکه گفتم که می‌خواهم از تیم ملی خداحافظی کنم و او به من گفت: تو باید به جام‌جهانی برزیل بروی. دلت برای بازی در جام‌جهانی تنگ نمی‌شود؟

وی ادامه داد: برای ایکر ناراحتم زیرا لیاقتش این نبود که اینگونه با او رفتار شود و دیده‌ام که این مسئله چگونه بر روی او تأثیر گذاشته است. امسال بیش از همیشه با هم صحبت کردیم. حقیقت این نیست که بازی نکردن مشکل کاسیاس باشد؛ بدترین چیز اظهار نظرها است. مورینیو چه طور می‌تواند بگوید اشتباهش این بوده که دو سال پیش دروازه‌بان جدیدی را به خدمت نگرفته است؟ من حدس می‌زنم او یادش نباشد اما ایکر با سه مهار فوق‌العاده در والنسیا تیم را قهرمان کوپا‌دل‌ری کرد. احترامی که شایسته‌اش بود به او گذاشته نشده.

هافبک بارسلونا خاطرنشان کرد: مورینیو می‌خواست یک تقسیم‌بندی یا چیزی مثل این تشکیل دهد؛ من نمی‌دانم او چه می‌خواست اما او علاقه‌ای به فوتبال اسپانیا نداشت. حالا ما اینجا هستیم. او ما را قوی‌تر کرده است. مورینیو می‌خواست ضربه بزند اما نتوانست کارش را به سرانجام برساند زیرا انگیزه ما بسیار زیاد است.

وی اضافه کرد: ما مثل بچه‌ها درباره ماراکانا صحبت می‌کردیم. این ورزشگاه افسانه‌ای برای من نقطه پایان است. اسپانیا می‌تواند بهتر بازی کند. دوست دارم سریع‌تر بازی کنم. من از لحاظ بدنی محدودیت دارم اما با استفاده از مغزم آن را جبران می‌کنم.
 

منصور-عرفان-پویا بازدید : 248 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)
   لئو مسی برترین بازیکن جهان است.                               
دوارن بازيگري اين مهاجم آرژانتيني از سال 1995 در نيولزاولد بويز آغاز شد،جايي که او تا سال 2000 در آنجا بازي کرد. در سن 13 سالگي، مسي از اقيانوس اطلس گذشت تا شانس خود را در بارسلونا آزمايش کند و به تيم زير 14 سال بارسا پيوست.

مسي در تمام سطوح سني پيشرفت چشم گيري داشت، پله هاي ترقي را در تيم هاي جوانان طي کرد و سپس به تيم سوم بارسا رسيد، بعد از آن به تيم دوم و سپس به تيم اصلي راه يافت.

در فصل 04-2003 مسي در حالي تنها 16 سال سن داشت، اولين بازي خود را براي تيم اصلي بارسا در دیدار دوستانه برابر پورتو که براي افتتاح ورزشگاه دراگائو بود انجام داد. در فصل بعد از آن که با قهرماني ليگ به پايان رسيد، مسي در 16 اکتبر 2004 اولين بازی رسمي خود را براي تيم اصلي در پيروزي دربي برابر اسپانيول در ورزشگاه المپیک (1-0) انجام داد.

زماني که بيشتر بازيکنان اصلي تيم به سختي مصدوم شدند، به چندین بازيکن تیم رزروها آماده باش داده شد، و مسي به چهره ثابت ترکيب بارسا تبديل گردید. در روز 1 مي 2005 او به جوانترين بازيکن تاريخ اف سی بارسلونا بدل شد که در ليگ گل زده بود (مقابل آلباسته، در حالی که تنها 17 سال و 10 ماه و 7 روز داشت). البته آن رکورد هم اکنون توسط بويان شکسته شده است.

در جام جهاني زير 20 سال که در هلند برگزار شد، مسي نه تنها به همراه آرژانتين قهرمان شد، بلکه به عنوان بهترين گلزن و بهترين بازيکن تورنومنت انتخاب شد. در سن 18 سالگي، او به يکي از پرطرفدارترین بازیکنان دنياي فوتبال تبدیل شده بود. کمي بعد، او اولين بازي ملي کامل خود را براي تيم بزرگسالان آرژانتين در بازي دوستانه برابر مجارستان انجام داد.

دوران درخشان بازيگري او از فصل 06-2005 و با نمايش خيره کننده در جام خوان گمپر برابر يوونتوس آغاز شد. او همچنين در پيروزي فراموش نشدني (0-3) بارسلونا در سانتياگو برنابئو و در لیگ قهرمانان در استمفورد بريج برابر چلسي نيز فوق العاده بود. مصدوميت، او را براي بخش عمده ی ادامه ی فصل دور از ميادين نگه داشت. مسي در مجموع 17 بازي در ليگ، 6 بازي در ليگ قهرمانان و 2 بازي در کوپا دل ري انجام داد. مسي در مجموع 8 گل نيز به ثمر رساند.

در فصل بعد مسي با درخششي بيشتر بازگشت و دنيا را با گلهايش، نظير گلي که در برابر ختافه در جام حذفي زد متحير ساخت. در فصل 07-2006 با وجود اينکه تيم هيچ جامي کسب نکرد، اما مسي در مراسم انتخاب بهترين بازيکن سال توسط فيفا دوم شد و در مراسم توپ طلا نيز جايگاه سوم را کسب کرد. در فصل 08-2007 او به پیشرفت ادامه داد و 16 گل زد و 10 پاس گل در 40 بازي داد. در سال 2008 مسی برای دومین بار پیاپی در مراسم انتخاب برترین بازیکن سال فیفا دوم شد.

لئو مسی تا کجا می تواند پیش رود؟ او در فصل 2009-10 برترین گلزن لیگ بود و با رکورد تاریخی 34 گل رونالدو (در فصل 96-97) برابری کرد. وی در برابر استودیانتس ده لا پلاتا گلی را به ثمر رساند که نخستین جام جهانی باشگاه ها را برای تیم به ارمغان آورد.

مسي همچنين در تيم ملي آرژانتين نيز مهره ثابتي است. او اکنون در دو جام جهانی (2006 و 2010) و کوپا امریکا (2007) برای آرژانتین بازی کرده است. همچنین در سال 2008 به بازی های المپیک پکن رفت، جایی که تیمش مدال طلا را کسب نمود.

خصوصیات

مسي بازيکنی ممتاز، مؤثر و بی همتا است. او به طرز حیرت آوری خلاق است، مهارت فردی شگفت انگیزی دارد و قادر است حریف را دائماً آزار دهد. ذاتاً يک چپ پا است اما به طرز خیره کننده ای انعطاف پذیر می باشد، مي تواند هم در ميانه و هم در هر کدام از دو جناح بازي کند، هر چند در سمت راست راحت تر است.

شاید چندان بلند قامت نباشد، اما سرعت و فیزیکش او را قادر می سازد حتی با سرسخت ترین مدافعان مقابله کند. او به گونه ای شگفت آور قدرتمند است، و می تواند توپ را به خوبی حفظ کند، گویی به پاهایش چسبیده است. واقعاً هیچ کس در هیچ کجای دیگر مانند او نیست. همچنین متخصص زنده کردن توپ های مرده است، خصوصاً ضربات آزاد و پنالتی ها.

خونسردی او و توانایی اش در پذیرش مسئولیت دیگر خصوصیاتی هستند که لئو مسی را به بهترین فوتبالیست جهان تبدیل کرده اند.
منصور-عرفان-پویا بازدید : 178 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

رويانيان: خيلي راحت مي‌روم


مديرعامل باشگاه پرسپوليس گفت: اگر من پرسپوليس را دوست دارم حتما نبايد به عنوان مديرعامل باشم.


 

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت باشگاه پرسپوليس، محمد رويانيان خاطرنشان کرد: بنده در سفر روسيه هستم و پيگير تعاملات و تفاهمنامه‌اي که با باشگاه روبين کازان امضاء خواهيم کرد. با خبر شدم که اخباري در رسانه‌ها منتشر شده و اتفاقاتي افتاده که موجي از نگراني را براي اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس و هواداران ايجاد کرده است.

وي ادامه داد: سکوت را جايز نمي‌دانم، پرسپوليس از افراد بزرگتر است. بنده در اين مدتي که در پرسپوليس فعاليت کرده‌ام سعي داشتم با تمام وجودم به 30 ميليون هوادار پرسپوليس خدمت‌گذاري کنم. شب و روزم را گذاشتم تا آنچه از دستم بر مي‌آيد را انجام داده و براي سربلندي پرسپوليس از هيچ تلاشي دريغ نکنم. از گزندها و کم لطفي‌ها بيم و هراس نداشته و هرگز نااميد نشدم.

رويانيان افزود: به رغم اينکه در دو ماه گذشته ماموريت بنده تمديد نشده بود و در اوج بلاتکليفي بودم نه تنها کارها را متوقف نکردم بلکه مصمم‌تر از گذشته و صرفا به خاطر اينکه به تيم و باشگاه پرسپوليس لطمه‌اي وارد نشود شبانه روز فعاليت کردم. در طي همين دو ماه به خاطر نقل و انتقالات تيم، کلي هزينه کردم تا نقل و انتقالات انجام شده و تمرينات و اردوها به موقع برگزار شود.

مديرعامل باشگاه پرسپوليس تصريح کرد: نسبت به خانواده بزرگ پرسپوليس به عنوان يک مقام مسئول احساس مسئوليت کرده و تمام سعي و تلاشم را کردم تا بلاتکليفي وضعيت بنده ذره‌اي بر تيم و باشگاه اثر نگذارد. در اين دو ماه با خود عهد کردم، فعال‌تر و با انگيزه‌تر از قبل کار کنم تا به پرسپوليس لطمه‌اي وارد نشود. علاوه بر نقل و انتقالات و مسائل مرتبط به تيم، بسياري از پروژه‌هايي که سال گذشته برنامه‌ريزي کرده بوديم را پيگيري کردم تا به مرحله اجرا برسد. حالا احساس مي‌کنم مسائلي که طي روزهاي اخير رخ داده، بازيکنان، اعضاي تيم و هواداران را نگران کرده و اتفاقاتي رخ داده است.

رويانيان تاکيد کرد: نمي‌خواهم همه حرف‌هايم را بگويم. سعي مي‌کنم حرف‌هايم را در دلم نگه دارم تا مبادا کوچکترين لطمه‌اي به پرسپوليس وارد شود. با حرف زدن من آرامش به پرسپوليس بر نمي‌گردد بلکه ممکن است تيمي که ميليون‌ها ايراني دل در گرو آن دارند دچار التهابات بيشتري شود. نمي‌خواهم حرف بزنم و شعار بدهم بلکه خدا را شاهد مي‌گيرم در اين مدت که خدمتگزار پرسپوليس و هوادارانش بوده‌ام به اين نتيجه رسيده‌ام که با کار کردن در پرسپوليس مي‌تواني دل ميليون‌ها ايراني را شاد کني و چه سعادتي بالاتر از اين.

رويانيان خاطرنشان کرد: الان احساس مي‌کنم پرسپوليس بلاتکليف شده، بازيکنان و اعضاي تيم نگران هستند، هواداران در آستانه شروع رقابت‌هاي ليگ برتر احساس مي‌کنند اتفاقاتي افتاده که به هر حال باشگاه را دچار مشکلات و آسيب‌هايي کرده‌است. از مسئولان، چه از دولت، وزارت ورزش و هيئت مديره پرسپوليس درخواست مي‌کنم هر تصميمي که مد نظر است را عملي کنند تا آرامش به پرسپوليس برگردد. صراحتا اعلام مي‌کنم آمادگي کنار رفتن را دارم و اين موضوع را به وزير محترم ورزش و جلسه‌اي که با وي داشتم، اعلام کردم. مي‌روم خيلي راحت، هر تصميمي که مد نظر است را عملي کنند و همين جا مي‌گويم که مثل يک کارگر عاشق در کنار پرسپوليس خواهم ماند و مي‌خواهم اجازه دهند که کارها و پروژه‌هاي توسعه‌اي، درآمدزا و ريشه‌اي که دنبال کرده بودم را پيگيري کرده و به مرحله اجرا و بازدهي برسانم.

رويانيان گفت: خبرهايي شنيده‌ام که خوب نيست. نمي‌خواهم پرسپوليس به خاطر من بلاتکليف بماند. باز هم تاکيد مي‌کنم پرسپوليس از همه افراد بزرگتر است. من کنار مي‌روم تا پرسپوليس در آرامش بماند و با تمام وجود هر کاري که لازم باشد براي سربلندي و موفقيت پرسپوليس دريغ نمي‌کنم و همچون گذشته با تمام توان و وجودم در کنار پرسپوليس خواهم بود.

مدير عامل پرسپوليس يادآور شد: فصل جديد رقابت‌هاي ليگ نزديک است. اين تيم و اين بازيکنان بايد در آرامش باشند. مي‌خواهم هر چه سريعتر تصميم بگيرند. من هيچ ادعايي ندارم. کسي که مي‌گويد به عشق پرسپوليس و هوادارانش کار مي‌کند نبايد هيچ داعيه‌اي داشته باشد. پرسپوليس بزرگ است و بزرگ مي‌ماند و شنيده‌ام عصر امروز قرار است جلسه‌اي برگزار شود. مي‌خواهم هر تصميم که گرفته‌اند را عملي کنند تا تکليف تيم و باشگاه هر چه زودتر مشخص شود.

وي اظهار داشت: هواداران عزيز پرسپوليس نگران نباشند. مطمئنم که با دعاها و حمايت‌هاي شما و با درايت کادر فني و در راس آن علي دايي، سرمربي پرافتخار پرسپوليس، تلاش مضاعف بازيکنان و حمايت‌هاي همه جانبه، پرسپوليس به روزهاي اوج باز خواهد گشت. اين دولت و دولت آينده قطعا دل‌نگراني‌هاي 30 ميليون ايراني را درک خواهند کرد و در کنارتان خواهند بود. نمي‌خواستم حرف‌هايم طولاني شود، فقط اين را مي‌گويم و باز تکرار مي‌کنم که آمادگي رفتن را دارم و اگر پرسپوليس را دوست دارم نبايد حتما مدير عامل باشم. حالا که مدير عامل بودن يا نبودن من نگراني‌هايي را ايجاد کرده و آرامش را از تيم و هواداران گرفته، مي‌خواهم که هر چه سريعتر تصميم بگيرند و فورا تصميمات را اعلام کنند. من هم در کنار پرسپوليس خواهم بود و مثل يک کارگر عاشق و با تمام وجودم قسم مي‌خورم که از هيچ تلاشي براي سربلندي هواداران دريغ نکنم. انشاءا... مابقي حرف‌هايم بماند براي بازگشت به تهران، البته نه حرف‌هايي که آرامش را از پرسپوليس بگيرد.

 

منصور-عرفان-پویا بازدید : 184 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

رويانيان: مهم شادي هواداران است


مديرعامل سابق باشگاه پرسپوليس در تماس با رييس کانون هواداران باشگاه نخستين موضع خود در قبال تغييرات در باشگاه را ابراز کرد.


 

محمد رويانيان در تماس با حسين فريدوني به وي ضمن ابراز نگراني از شرايط حساس سرخپوشان در آستانه شروع ليگ برتر گفته است که خود را کارگر باشگاه پرسپوليس مي داند و برايش موفقيت تيم از هر چيز ديگري مهم تر است.

به گزارش اوج نيوز، وي همچنين گفته است که با توجه به زحماتي که براي پرسپوليس کشيده شده است،لازم است هواداران با صبر و آرامش به فضاي مثبتي که در حال حاضر در تيم وجود دارد کمک کنند.

رويانيان از بازيکنان پرسپوليس هم تشکر کرده و از آنها خواسته است با تمام توان در خدمت کادر فني باشند و براي موفقيت پرسپوليس تلاش کنند تا دل هواداران شاد شود.

وي همچنين از هيات مديره باشگاه خواسته تا هر چه سريعتر وضعيت باشگاه را روشن کنند.

 

منصور-عرفان-پویا بازدید : 249 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

لئوناردو: همکاري با بلان آغاز شد


باشگاه پاري‌سن‌ژرمن از عقد قرارداد با لوران بلان به عنوان جانشين کارلو آنچلوتي خبر داد.


 

روز سه‌شنبه در زماني که رسانه‌هاي اسپانيايي خبر از امضا قرارداد آنچلوتي با رئال مادريد به عنوان جانشين ژوزه مورينيو دادند، پاريسي‌ها به طور رسمي اعلام کردند با بلان تفاهم‌نامه کاري امضا کرده‌اند.

به گزارش فارس و به نقل از لوپاريزين، به اين ترتيب در شرايطي که نام مربيان بزرگي همچون رافائل بنيتس،‌ مايکل لادروپ، گاس هيدينک، آندره وياس بواس و فابيو کاپلو به عنوان گزينه جانشيني نزد تيم قهرمان ليگ فرانسه مطرح شد، لئوناردو،‌مدير ورزشي برزيلي تيم شروع همکاري با مربي اسبق خروس‌هاي طلايي را تاييد کرد.

وي اظهار داشت:‌ پاري‌سن‌ژرمن اکنون به اطلاع مي‌رساند که همکاري‌اش را با لوران بلان به عنوان مربي به طور رسمي براي مدت 2 سال آغاز کرده است. وي قرار است از 5 روز ديگر تمرينات سن‌ژرمن را در فصل آماده‌سازي آغاز کند.

اين مقام برزيلي همچنين اعلام کرد باشگاه پاريسي جلسه معارفه‌اي در روزهاي آينده به همين منظور برپا خواهد کرد.

بلان تا پايان مسابقات جام ملت‌هاي 2012 اروپا زمام امور تيم کشورش معروف به خروس‌هاي طلايي را برعهده داشت.
منصور-عرفان-پویا بازدید : 183 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

شجاع خليل‌زاده با سپاهان به توافق رسيد


شجاع خليل‌زاده، مدافع فصل گذشته تيم مس کرمان صبح امروز سه شنبه با مسئولان باشگاه سپاهان به توافق رسيد.


 

خليل‌زاده که چند هفته پيش با باشگاه پرسپوليس براي فصل آينده به توافق رسيده بود، با توجه به ماندني شدن مدافعان تيم پرسپوليس، براي فصل آينده در اين تيم به ميدان نمي‌رود بنابراين با مسئولان سپاهان مذاکرات نهايي خود را انجام داد.

به گزارش مهر، اين مدافع صبح امروز با سپاهاني‌ها مذاکره کرد و قرار است طي ساعات آينده قرارداد خود را با اين باشگاه اصفهاني به امضاي نهايي برساند.

قرار است خليل‌زاده پنجشنبه همراه با اميد ابراهيمي و محمد غلامي به اردوي تيم سپاهان در کشور اسلووني اضافه شود.

شجاع خليل‌زاده با سپاهان به توافق رسيد


شجاع خليل‌زاده، مدافع فصل گذشته تيم مس کرمان صبح امروز سه شنبه با مسئولان باشگاه سپاهان به توافق رسيد.


 

خليل‌زاده که چند هفته پيش با باشگاه پرسپوليس براي فصل آينده به توافق رسيده بود، با توجه به ماندني شدن مدافعان تيم پرسپوليس، براي فصل آينده در اين تيم به ميدان نمي‌رود بنابراين با مسئولان سپاهان مذاکرات نهايي خود را انجام داد.

به گزارش مهر، اين مدافع صبح امروز با سپاهاني‌ها مذاکره کرد و قرار است طي ساعات آينده قرارداد خود را با اين باشگاه اصفهاني به امضاي نهايي برساند.

قرار است خليل‌زاده پنجشنبه همراه با اميد ابراهيمي و محمد غلامي به اردوي تيم سپاهان در کشور اسلووني اضافه شود.
منصور-عرفان-پویا بازدید : 836 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

تاريخچه و ريشه بازى «بدمينتون» امروزى از كشور هندوستان آغاز شده است، از بازى كه آنها به نام Poona انجام مى دادند. اين بازى كه رقابتى زيبا بود توسط افسران ارتش انگليس، ازهندوستان به كشورشان انتقال داده شد. اما پيش از پرداختن به بازى كنونى بدمينتون نخست بايد پرسيد: «بازى كه آن را Poona ناميدند خود چگونه و در ميان چه كسانى انجام مى شد؟» بازى كودكانه : بازى «پونا» از بازى هاى كودكانه ديگرى آغاز شد. آن بازى ها براساس مدت زمان ضربه زدن هرگروه بر شى ءاى، بدون برخورد آن به زمين، توسط اسبابى شبيه چوگان يا شيئى پارو شكل انجام مى شد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 328 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

آسیب دیدیگی استخوان از رایجترین مشکلات ورزشکاران می باشد.

 

آسیبهای ورزشی در اثر ضربه های شدید یا کششهای متمادی و بیش از حد در حین انجام حرکات ورزشی به وجود می آیند. صدمات ورزشی میتوانند استخوانها یا بافت نرم (رباط، ماهیچه و تاندون) و یا هردو را دچار مشکل نمایند. برخلاف تصور بسیاری افراد، کودکان، با عکس العملهایی ناپخته، عدم توانایی در تشخیص و پرهیز از خطر و توانایی کم در ایجاد هماهنگی در حرکات، بسیار بیشتر از بزرگسالان در معرض آسیبهای ورزشی هستند.

 

منصور-عرفان-پویا بازدید : 265 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)
سابقه تاریخی در کشور آرژانتین ، نوعی بازی سنتی و قدیمی در میان گله دار‌ها متداول است که آن را (پاتو) (PATO) می‌نامند . در این بازی ، دو تیم سوار بر اسب در می‌دانی وسیع به تاخت و تاز می‌پردازند و هر تیم کوشش می‌کند توپی را که شش حلقه (مانند دستگیره) بر بدنه آن هست ، با پرتاب کردن و پاس دادن به یاران خودی ، به آن سوی میدان برساند و از حلقه و توری سبدی که در انتهای میدان بر روی ستونی چوبی نصب شده ، عبور دهد . این بازی تا حدی شبیه بسکتبال است اما شباهت بازی پوک تاپوک با ورزش بسکتبال بیش از پیش است . پوک تاپوک ، در میان اقوام متمدن قاره آمریکای جنوبی و مرکزی رواج بسیار داشت به ویژه اقوام مایا و تولتک (در ناحیه مکزیک کنونی) این بازی را کهن با توپ و حلقه‌های ثابت در می‌دانی وسیع انجام می‌شد ، با علاقه و هیجان زیادی برگزار می‌کردند .

 



منصور-عرفان-پویا بازدید : 255 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

شنا

شِنا، مهارت یا ورزش شناور ماندن و حرکت، درون آب است. در واقع شنا کردن به معنی حرکت انسان، حیوانات و یا هر مخلوقی بدون هر گونه کمک خارجی درون آب می‌باشد. آموختن شنا، علاوه بر تقویت جسم، در مواقع اضطراری و افتادن ناگهانی درون آب، زندگی انسان را نجات خواهد داد.بسیاری از حیوانات، هنگام تولد و به طور غریزی، قادر به شنا کردن هستند ؛اما انسان باید شنا کردن را یاد بگیرد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 288 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

آرتروز و ورزش

(توصيه هاي حركتي و درماني براي آرتروز زانو و كمر)

 

مقدمه:

 وقتي همكاران با هم گپ مي زنند و يا اينكه يكي از همكاران مرخصي استعلاجي مي گيرد و يا غيبت كند و يا زماني كه چند خانم كه مرز سي سال را پشت سر گذاشته اند، دور هم جمع ميشوند، معمولاً بيشتر مواقع موضوع به آرتروز ختم مي شود. در اين گفتگوها و مرخصيها يكي از درد گردن شكوه مي كند و آن يكي از مشكل ستون مهره ها و ديگري از زانو و ... مي نالد.

 

منصور-عرفان-پویا بازدید : 236 سه شنبه 04 تیر 1392 نظرات (0)

والیبال

والیبال یک ورزش گروهی است که در آن بازیکنان هر تیم در دوسوی یک تور قرار گرفته و سعی می‌کنند تا توپ را با گذراندن از تور در زمین تیم مقابل فرود آوردند.

 

والیبال در سال ۱۸۹۵ در کشور آمریکا متولد شد و شهرت جهانی آن پس از المپیک ۱۹۶۴ توکیو که برای اولین بار در برنامه بازی‌های المپیک قرار گرفت، فراگیر شده است.

 

والیبال تقریبا در تمام دنیا بازی می‌شود اما در شرق آسیا، برزیل، ایتالیا محبوب‌تر است. این رشته تقریبا برای تمام گروه‌های سنی مناسب است. انجام بازی والیبال فضای زیادی احتیاج ندارد و وسایل آن که شامل توپ و تور می‌باشد گران نیستند

 

والیبال ورزش مورد علاقه سربازها در جنگ جهانی دوم بود. ورزش والیبال که در ابتدا مینتونت (Mintonette) نامیده می‌شد در سال ۱۸۹۵ - یعنی چهار سال پس از تولد بسکتبال - توسط فردی بنام ویلیام جی. مورگان ابداع شد. مورگان متولد سال ۱۸۷۰ در شهر نیویورک بود که پس از تحصیل در کالج جوانان مسیحی مسئولیت تهیه برنامه‌های ورزشی برای سلامتی و تندرستی مردان به او واگذار شده بود.

 

او این بازی را با ترکیب بازی‌های بسکتبال ، تنیس و هندبال ایجاد کرد و هدفش طراحی ورزشی بود که برای افرادی که تمایل به تحرک کمتری دارند، مناسب باشد.

 

قوانین بازی در ابتدا بسیار ساده بود چرا که بیشتر از آن که شبیه ورزش باشد، یک تفریح محسوب می‌شد اما به تدریج پس از آن که این ورزش در کشورهای دیگر به خصوص فیلیپین - نیز علاقه‌مندانی یافت، لزوم تدوین قوانین رسمی برای آن احساس شد.

 

تور اولیه‌ای که برای این بازی در نظر گرفته شده بود با ایده از تنیس ، ۲ متر انتخاب شد و با توپ بسکتبال شبیه به بازی هندبال انجام می‌شد. این ورزش تا سال ۱۹۰۰ توپ مخصوصی برای خود نداشت و با هر توپی - از جمله توپ بسکتبال آن را بازی می‌کردند. هدف هر تیم آن بود که توپ را در زمین حریف فرود بیاورد و در این راه توپ در دست یاران خودی می‌چرخید. در سال ۱۹۱۲ امتیازهای هر گیم ۲۱ تعیین شد و ارتفاع تور نیز بیشتر شد.

 

فیلیپینی‌ها اولین قانون مدون برای این بازی را در سال ۱۹۱۶ تهیه کردند و به دنبال آن در سال ۱۹۲۸ اتحادیه والیبال ایالات متحده آمریکا تشکیل شد و به وضع قوانین این ورزش اقدام کرد.

 

تحت تأثیر محبوبیت فراوان بسکتبال در بین عامه، مورگان تصمیم گرفت برای دانشجویان خود ورزشی را به وجود آورد که بازی از روی تور انجام گیرد و لذت بخش باشد. مورگان با استفاده از تویی توپ بسکتبال که به دلیل سبکی وزن، به دست‌ها آسیب نمی‌رساند، بازی را شروع کرد. با وجود این که به طور آهسته و کند از Y.M.C.A آغاز شد ولی طولی نکشید که در کلیه شهرهای ماساچوست و نیوانگلند عمومیت یافت. در اسپرینگ فیلد، دکتر ت. آهالستیگ با مشاهده بازی، مینتونت را به والیبال تغییر نام داد، زیرا قصد اساسی از بازی کردن، فرستادن و برگشت دادن (رد و بدل کردن) توپ از روی تور است که کلمه والیبال، در معنا، این نیت را مشخص می‌سازد. با اینکه والیبال در آغاز ورزشی سالنی بود و در محل‌های سرپوشیده انجام می‌شد و اساسا برای فعالیت های سرگرم کننده پیشه‌وران و تجار اختصاص یافته بود ولی کم‌کم به زمین‌های روباز کشیده شد و به عنوان یکی از فعالیت‌های جالب توجه تابستانی درآمد و به شدّت پیگیری می‌شد.

 

در آغاز برای بازی والیبال قوانین خاصی تدوین نشده بود، هر فرد و در هر کشوری به میل خود و به طریق مختلف با توپ بازی می کرد. رفته‌رفته والیبال در مناطق و نواحی مختلف جهان گسترش می‌یافت.

 

کم‌کم قوانینی برای این بازی وضع شد و روش‌ها و حرکات تکنیکی جایگزین حرکات قبلی گردید. در سال ۱۹۰۰ پذیرفته شد که امتیازات هر ست بازی ۲۱ پوئن (امتیاز) باشد. در سال ۱۹۱۲ سیستم چرخش به تصویب رسید. در سال ۱۹۱۷ پذیرفته شد که هر ست بازی ۱۵ امتیاز باشد. در سال ۱۹۱۸ تعداد بازیکنان هر طرف زمین ۶ نفر پیشنهاد شد، که مورد قبول عامه قرار گرفت. در سال ۱۹۲۱ موافقت شد که هر تیم با حداکثر سه ضربه توپ را به طرف دیگر بفرستد. در سال ۱۹۲۳ اندازه زمین بازی ۹×۱۸ متر تعیین شد.

 

به مرور در سال‌های بعد، قوانین فراوانی برای این بازی وضع شد و در بسیاری از قوانین قبلی نیز تغییراتی حاصل گشت. هم‌اکنون نیز هر چهار سال یک بار در کنگره جهانی والیبال تغییراتی در قوانین بازی به تصویب می‌رسد. از جدیدترین و مهمترین قوانین مانند تغییر روش امتیازگیری به رالی، سقف امتیاز ۲۵ برای ست‌های اول، دوم، سوم و چهارم و امتیاز ۱۵ برای ست پنجم و افزودن بازیکن آزاد،

 

اولین کشور خارجی که والیبال را پذیرفت، کشور کانادا و به سال ۱۹۰۰ بود. اساسا نهضت Y.M.C.A (سازمان جوانان مسیحی) در معرفی این ورزش به دیگر کشورهای جهان و گسترش آن، سهم فراوانی دارد.

 

بازی والیبال در پایان سال ۱۹۰۰ به هندوستان و در سال‌های ۱۹۰۵ به کوبا، ۱۹۰۹ به پورتوریکو، ۱۹۱۰ به فیلیپین، ۱۹۱۲ به اورگوئه، ۱۹۱۳ به چین و ۱۹۱۷ به ژاپن و به تدریج از سال ۱۹۱۴ به بعد توسط سربازان آمریکایی و مستشاران و اشخاص دیگر به کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه، چکسلواکی، لهستان، شوروی، بلغارستان معرفی شد و گسترش یافت.

 

پذیرش این ورزش در اروپا در ابتدا کند بود. فرانسه، چکسلواکی و لهستان سه کشوری بودند که قبل از دیگران اقدام به تشکیل فدراسیون ملی والیبال در کشور خود نمودند. شوروی که در سال ۱۹۲۳ اقدام به تأسیس انجمن ملی والیبال نمود، برای پیشرفت و دگرگونی آن فعالیت زیادی به عمل آورد. شوروی از کشورهایی است که در پیشرفت تکنیک و تاکتیک والیبال و تنظیم قوانین در جهان سهم به سزایی دارد و همواره از قدرت‌های بزتر این ورزش بوده است.

 

کشورهای فرانسه، چکسلواکی و لهستان پس از تشکیل فدراسیون ملی مصمم شدند که با کمک کشورهای دیگر فدراسیون جهانی والیبال را تأسیس نمایند و در سال ۱۹۳۶ به هنگام بازی‌های المپیک در برلینآلمان در این زمینه فعالیت زیادی نمودند ولی با ....

بقیه در ادامه مطلب...

منصور-عرفان-پویا بازدید : 169 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

جباری: شرایط مهیا نباشد تا ۱۰ روز دیگر از استقلال می‌روم

 

 

13920326095405111713863

 

خبرگزاری تسنیم: هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: برای دریافت طلبم به باشگاه رفتم اما دیدم که تکلیف خودشان هم مشخص نیست.

مجتبی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص حضورش در باشگاه استقلال و جلسه با فتح‌الله‌زاده اظهار داشت: کاری از سال گذشته مانده بود که باید با یکی از اعضای هیات مدیره درباره آن صحبت می‌کردم. ضمن اینکه با فتح‌الله‌زاده نیز در خصوص طلب‌های فصل گذشته صحبت کردم اما متوجه شدم تکلیف خودشان نیز مشخص نیست.

وی افزود: در حال حاضر هیچ امیدواری وجود ندارد و اصلا نمی‌شود گفت وضعیت باشگاه خوب است. هنوز طلب‌های فصل گذشته باقی مانده چه برسد به این فصل.

هافبک استقلال در خصوص وضعیت آینده خود گفت: هنوز چیزی معلوم نیست، دوست دارم در استقلال بازی کنم اما با این شرایطی که در استقلال وجود دارد به این مسئله خوش‌بین نیستم. از چند تیم عربی پیشنهاد دارم و اگر تا ۱۰ روز دیگر شرایط مهیا نباشد از استقلال جدا می‌شوم.

جباری تاکید کرد: هنوز هم می‌گویم وضعیت استقلال مسخره است. کجای دنیا دیده‌اید یک باشگاه چنین وضعیتی داشته باشد؟

منصور-عرفان-پویا بازدید : 180 یکشنبه 02 تیر 1392 نظرات (0)

 

 

 

محدودیت زماني براي متخصص شدن در آی کی دو طبيعتاً متغير است. تناوب تمرين به طور بديهي يكي از عوامل آن است و برنامه هاي حاكي از آنند كه شاگردان براي هر درجه اي بايد تعداد ساعات مشخصي را قبل از ورود به رده بالاتر به تمرين بگذرانند. داشتن چگونگي آی کی دو آسان است ولي كسب اين چگونگي بسيار دشوار مي باشد. دليل اصلي اين امر اين است كه واكنش طبيعي انسان اين است كه به هنگام روبرو شدن با حريف خود را سفت بگيرد. واكنش ناشي از تكان دادن ناگهاني دست در مقابل چشم شخص ديگر نمونه مشهور اين واكنش است. واكنش ثابت حفاظت شخصي به صورت گرفتن دستها در مقابل صورت و كشيدن سر به عقب عملي مي شود. از نقطه نظر دفاعي انجام اين واكنش ها شخص را در موقعيت بدي قرار مي دهند زيرا كه كشيدن سر به عقب موجب از دست دادن استقامت و تعادل لازم براي ايستادن مي شود و با بالا آوردن دست به سمت صورت ديد از بين مي رود.لذا اين واكنش بايد از ذهن پاك گردد. اين كار با آموزش صحيح شيوه ايستادن و در حالت خوب قرار گرفتن و انجام حركت مناسب و با تمام بدن هنگام دوري از خط حمله حريف انجام مي گيرد. شاگردان ياد مي گيرند كه بدن را آزادانه حركت دهند (يعني بايد در حالتي شل گونه باشد) بنابراين مدت زمان درازي صرف مقيد نمودن شاگردان مي گردد. انجام اين كار شايد آسان به نظر بيايد ولي هماهنگي لازم براي اين عمل بسيار پيچيده تر از آن است كه به نظر مي رسد. واكنش غريزي ديگري كه بايد از ذهن پاك گردد جلوگيري از ورود نيروي مهاجم بر اثر برخورد است. اگر به طور طبيعي از وضعيتي استوار و قوي برخوردار باشيد در بعضي از مواقع ممكن است كه از عهده اين كار برآييد اما تمام كاري كه انجام مي دهيد، متوقف كردن نيروي حريف است نه شكل دادن به نيت حمله: وقتي كه در مقابل حريف قرار مي گيريد به طور خودكار خود را سفت مي‌كنيد و در اين حالت است كه در مي يابيد نشان دادن واكنش مناسب تا چه اندازه مشكل است. بنابراين بايد آموزش ببينيد كه بدنتان را به سرعت به حركت درآوريد تا هرگونه عمل تهاجمي را مشاهده دريابيد.  حقيقت اين است كه حركت حالت شل بودن را تضمين مي كند و در همين لحظه است كه تكنيك شروع مي شود. لحظه اي كه ضربه به فاصله برخورد مي رسد زمان جاخالي دادن شروع مي گرددكه در غالب اوقات بايد حركتي درواني باشد. گام بعدي بي تعادل كردن مهاجم به وسيله دست يا هل دادن است. حريف بدون تعادل استوار نمي تواند مقاومت كند و در اين حالت مي توانيد حريف را پرتاب كنيد و يا او را از حركت باز داريد. نكته بسيار مهم اين است كه حركات از لحظه شروع تا خاتمه كار بايد روان و عاري از تكلف باشد. تا زماني كه تكنيك پرتاب يا از كار انداختن را اجرا مي‌كنيد حركات شما و حريفتان نبايد مكث داشته باشند. اگر مكثي ايجاد گردد به حريف فرصت مي‌دهيد كه تعادل لازم را به دست آورد و حمله جديدي را آغاز كند.تشخيص فاصله، مهارت پيچيده ديگري است كه بايد آموخته شود. در آی کی دو فاصله مطلوب تقريباً به اندازه طول دو دست است. در اين فاصله با نگاه كردن به چشمان حريف مي توانيد تمام بدن او را زير نظر قرار دهيد. در ورزشهايي كه در آنها برخورد نزديك وجود دارد مانند جودو، حركات حمله كننده بيشتر از اينكه ديده شوند، حس مي شوند. اما در آی کی دو اغلب اوقات حركات حمله اي  با چشم دريافته مي شوند، بنابراين لازم است كه از حركات نقاط مختلف بدن حريفتان آگاه باشيد. و چون ممكن است كه در اين ورزش از سلاح هايي مانند كارد، شمشير كوتاه، بو، و شمشير بلند استفاده بشود، به تناسب هر سلاح طول و مسير حمله تفاوت مي يابد، بنابراين فاصله بايد قابل تغيير باشد و مطابق شرايط تنظيم گردد. شما بايد هر سلاح را ادامه بازوي حريف فرض كنيد و فاصله برخوردتان نزديك به نوك سلاح باشد و جاخالي كردن را از آن نقطه آغاز كنيد.يكي از مهارتهايي كه بايد بر مهارت تشخيص فاصله اضافه گردد سرعت است كه يك عامل اساسي در آی کی دوست. درست است كه بايد نيروي حركت آني حريف را ارزيابي كرد زيرا كه اين حركت راه هاي متفاوت عمل را به شما ديكته مي كند ولي خود شما بايد بياموزيد كه تفاوت سرعت حركاتتان را خودتان ايجاد كنيد. هرگاه كه موفق به اين كار شديد سرعت شما بسيار بيشتر از سرعت حريفتان خواهد گرديد. سرعت تنها به معناي زمان واكنش نيست بلكه به معناي كم يا زياد كردن فاصله بين شما و حريفتان نيز هست. بنابراين قسمتي از زمان تمرين شما صرف كمك به پيشرفت سرعت شتاب خواهد شد. حس زمان سنجي را نيز بايد به دست آورد. برخورداري از زمانسنجي خوب يعني داشتن قابليت هماهنگ كردن حركات خود را با حركات حريف، و به عبارت ديگر نشان دادن واكنش صحيح به حركات او. تشخيص فاصله و سرعت و زمانسنجي سه ضرورت اوليه براي يك آی کی دوكاي خوب و‌آزموده است. يك عامل مهم براي به كار گيري اين مهارتها ماندن در حالت ايستادن خوب است. در آی کی دو بايد حالت ايستادني به خود بگيريد كه به شما امكان بدهد تا توان حركت سريع در هر جهتي را داشته باشيد. اين به معناي تنظيم بدني خوب است و تنظيم خوب هم مستلزم باقي ماندن مركز ثقل در بالاي ستون بدن است. اولين نوع ايستادن كه در آی کی دو عنوان مي شود حالتي است كه در آن يك پا در مقابل پاي ديگر قرار مي گيرد، شانه ها حالت تقريباً افتاده بر روي پهلوها را پيدا مي كنند، زانوها سست مي نمايند و زانوي پاي جلو كمي خم مي گردد به حالتي كه اگر به پايين نگاه كنيم انگشت شصت پاي خود را نبينيم. باسن بايد حالت مربع داشته باشد و سر و تنه مستقيم و راحت باشند. هدف از اين حالت، داشتن استحكام، ايستادن استوار، احساس آرامش كردن و برخورداري از تحرك است.باسن و كمر نقش مهمي را در وضعيت ايستادن دارد و نكته مهم در آی کی دو اين است كه اين قسمت از بدن در حالت مناسب قرار گيرد و از وضعيت آن درست استفاده بشود. قدرتي كه از كمر و باسن از طريق بدن به بازوها منتقل مي شود بسيار مهم است. كسب اين تكنيك به پشتكار و تمرين بسيار نياز دارد، ولي با اين حال لازم نيست. قدرت كمر ممكن است كه از طريق استفادة غلط از شانه ها كم شود ولي اگر باسن در حالت مربع نگاه داشته شود امكان وقوع اين خطر از بين مي رود. در حركت، مخصوصاً چرخش كمر بايد حركت بدن را هدايت كند زيرا كه چرخش كمر محدودتر از مقدار چرخش شانه ها است و شانه ها پهن تر از كمر هستند. تعدادي از تمرينهاي پايه‌اي آی کی دو كه در اول هر كلاس اجرا مي شوند براي استفاده صحيح از كمر پيش بيني شده‌اند.دستها و بازوها نقش اصلي را در تكنيكهاي آی کی دو ايفا مي كنند. انگشتان به جز هنگام چنگ زدن و گرفتن باز نگه داشته مي شوند. از چنگ زدن درست شبيه وضعيت گرفتن دستة شمشير استفاده مي‌شود و قدرت بيشتر از طريق انگشت كوچك به كار مي رود نه انگشت سبابه و شست. دستها كمابيش بازنگه داشته مي شوند ولي سفت نيستند. دستها بسته به اقتضاي موقعيت حمله در حالتهاي گدان(پايين) چودان(وسط)، جودان(بالا) قرار مي گيرند. در تمام حالتها قدرت در لبة خارجي انگشت كوچك دست متمركز مي شود.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 273 دوشنبه 26 فروردین 1392 نظرات (0)

لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا عکسی از خود، همسر و پسرش در صفحه شخصی خود در فیس‌بوک منتشر کرد.


این اولین باری است که مسی عکس تیاگو را که در نوامبر 2012 به دنیا آمده، منتشر می‌کند.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 244 شنبه 24 فروردین 1392 نظرات (0)
دکتر معصومعلی معصومی ضمن گرامیداشت روز تربیت بدنی و ورزش ابراز داشت: اهمیت ورزش در زندگی افراد به عنوان یکی از ارکان اصلی دستیابی به سلامتی انکارناپذیر است و می تواند به عنوان یک عامل پیشگیرانه مناسب در پیشگیری از ابتلا به بیماری مختلف موثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه ورزش نکردن یک فاکتور خطر محسوب می شود، تصریح کرد: انجام ورزش های روزانه به میزان 20 تا 30 درصد از احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی و برخی سرطان ها می کاهد.

معصومی با اشاره به اینکه ورزش به اندازه خوابیدن و غذا خوردن اهمیت دارد، اذعان داشت: فعالیت های روزمره کاری را نمی توان جزء ورزش قلمداد کرد زیرا ورزش باید در زمان فراغت و با آمادگی کامل جسمی و روحی انجام گیرد.

این جراح و فوق تخصص قلب کرمانشاهی، گفت: برای دستیابی به سلامتی افراد باید روزانه 45 دقیقه ورزش کردن را در برنامه زندگی خود بگنجانند به این ترتیب که بایستی پنج دقیقه ابتدایی ورزش کردن به نرمش، پنج دقیقه بعد به گرم کردن اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه ورزش اصلی باید به میزان 30 دقیقه و از انواع حرکت های گردشی باشد، افزود: دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی تند، تردمیل و ... از جمله حرکت های گردشی هستند.

معصومی دویدن و کوهنوردی از انواع حرکات انقباضی دانست.

وی در ادامه در مورد نوع ورزش سخن گفت و اذعان کرد: ورزش اصلی باید نه خیلی ارام باشد که آن را احساس نکنیم و نه خیلی تند باشد که فرد دچار تنگی نفس شود.

معصومی در مورد شیوه محاسبه حداکثر ضربان قلب مجاز گفت: برای این منظور سن فرد را از عدد 220 کم می کنیم بدین ترتیب عددی که بدست می آید حداکثر ضربان مجاز برای ورزش کردن فرد است به عنوان مثال ضربان یک فرد 40 ساله باید حدود 140 تا 150 برسد.

این جراح و فوق تخصص برجسته قلب کرمانشاهی در ادامه تاکید کرد: پنج دقیقه آخر ورزش کردن باید به سرد کردن اختصاص یابد.

وی بهترین زمان ورزش کردن را دو ساعت بعد و یک ساعت قبل از زمان غذا خوردن دانست.

معصومی تاکید کرد: مدت، شدت و زمان ورزش اصلی ترین فاکتورهای یک ورزش مناسب هستند.

وی درپایان به بیماران قلبی توصیه کرد ورزش را در مراکز باز توانی و تحت کنترل گروه های ورزشی انجام دهند.
منصور-عرفان-پویا بازدید : 189 پنجشنبه 22 فروردین 1392 نظرات (0)

خبرآنلاین: اشکان دژاگه قطعا بازی های تیم ملی در مرحله پایانی بازی های انتخابی جام جهانی را از دست می دهد.

 

به گفته پزشکان انگلیسی:

کمیسیون پزشکی باشگاه فولام با بررسی مدارک پزشکی و عکس های گرفته شده از مچ پای ستاره ایرانی این تیم ، ناامید کننده ترین خبر به اردوی تیم ملی ایران مخابره شد. دژاگه که دچار پارگی در عضلات متصل به مچ پایش شده است ، باید شنبه جراحی شود و برای این عمل باید ۱۲ هفته استراحت مطلق داشته باشد. یعنی به این ترتیب دیگر او هر سه بازی انتخابی جام جهانی را در راند فینال از دست می دهد و کارلوس کروش بهترین بازیکنش در خط حمله را به همین سادگی از دست داده است. دژاگه در بازی فولام و کویینز پارک رنجرز آسیب دید ، درحالی که مارتین یول و کارلوس کروش انتظار داشتند که او تنها ۲ هفته دور از میادین باشند اما خیلی ساده این بازیکن فصل را ۳ ماه زودتر به پایان برد.

منصور-عرفان-پویا بازدید : 207 دوشنبه 19 فروردین 1392 نظرات (0)

تمرین های ساده در خانه برای تناسب اندام

 

varzesh1WwW.Kamyab.IR  تمرین های ساده در خانه برای تناسب اندام

 

 

تنها چیزی که نیاز دارید یک جو اراده و ارزنی برنامه ریزی است. این نکات را هنگام خرید وسایل ورزشی به یاد داشته باشید:
به صورت واقعبینانه فکر کنید که چقدر از این وسیله استفاده خواهید کرد؟
انتظار دارید بعد از ۳، ۶ و ۹ ماه در چه سطحی از تناسب اندام باشید؟
آیا این وسیله نیاز شما را در رسیدن به سطح تناسب اندام مورد انتظارتان برطرف میکند؟
آیا از تمرین با این وسیله لذت خواهید برد و یا زود خسته خواهید شد؟
و البته، چقدر میتوانید هزینه کنید؟ که این مورد بسیار تعیین کننده خواهد بود.
اگر نمیخواهید هزینه زیادی را صرف خرید وسایل کنید،به شما توصیه میکنیم از وسایل کاربردی و ارزان قیمتی مانند طناب پرش،میله بارفیکس، و چند وزنه استفاده کنید. حتی میتوانید روی وسایل خانه مانند میز و صندلی و حتی پله هم حساب کنید! ولی اگر هزینه نسبتا قابل توجهی میتوانید برای خرید وسایل کنار بگذارید، تردمیل، یک سری کامل دمبل، توپ تناسب اندام و دوچرخه ثابت را به شما پیشنهاد میکنیم. پس ملاحظه میکنید که حتی با هزینه بسیار کم هم میتوانید در خانه ورزش کنید که این نوع ورزش در خانه نسبت به ورزش کردن در باشگاه فواید دیگری بهجز صرفه جویی اقتصادی نیز دارد.
وقت خود را در رفت وآمد و به خصوص در شهرهای بزرگی مثل تهران در ترافیک به هدر نمیدهید.
هنگامی که افراد دیگر از وسایل باشگاه استفاده میکنند باید منتظر شوید ولی در خانه اینطور نیست.
میتوانید طبق برنامه خود و هر وقت دوست دارید، حتی صبح زود یا آخر شب ورزش کنید.
مجبور نیستید فرزندان خود را برای مراقبت به فرد دیگری بسپارید، وقتی در خانه باشید آنها را به راحتی تحت نظر میگیرید.
هنگامیکه در خانه از کنار وسایل ورزشی رد میشوید، برای ورزش کردن انگیزه پیدا میکنید. حال در مورد طناب زدن چند نکته به شما میگوییم.

بپرید و انرژی بسوزانید
طناب زدن یک ورزش قلبی عروقی موثر است که انجام دادن آن بسیار ساده است و در هر جایی که باشید، چه در خانه و جلوی تلویزیون،چه بیرون از خانه و در پارک و چه هنگام مسافرت میتوانید طناب بزنید. مطمئن باشید که یک طناب پرش، حجم زیادی از ساک مسافرت شما را اشغال نمیکند و آن را سنگین نمیکند!
طناب زدن،همچنین یک راه بسیار عالی برای سوزاندن چربیهای اضافه بدن است. طبق برآورد موسسات ملی سلامت آمریکا، هر ساعت طناب زدن، حدود ۰۵۷ کیلوکالری انرژی میسوزاند که بجز از دویدن، از دیگر ورزشهای پرطرفدار، انرژی بیشتری است. البته شایان ذکر است که هر چه سریعتر طناب بزنید، انرژی بیشتری خواهید سوزاند.

طناب مناسب
اولین کاری که باید بکنید، انتخاب یک طناب پرش است که برای شما راحت باشد. طناب ممکن است جنسهای مختلفی مانند پلاستیک، نایلون یا الیاف پشمی داشته باشد که طنابهای پلاستیکی سریعتر هستند و ورزشکاران حرفهای مانند بوکسورها از آنها استفاده میکنند ولی برای شما جنس طناب تفاوت زیادی در عملکردتان ایجاد نمیکند. پس مطابق سلیقهتان طناب خود را انتخاب کنید ولی یک مورد را حتما در خرید باید رعایت کنید و آن طول طناب است.

طول طناب
برای اینکه بفهمید طول طناب مناسب شما چقدر است، یک پای خود را وسط طناب بگذارید،سپس دستههای طناب را بالا بیاورید، اگر طول طناب برای شما مناسب باشد،باید تا وسط قفسه سینهتان بالا بیاید و در صورت بلندتر بودن یا کوتاهتر بودن،هنگام طناب زدن با مشکل مواجه خواهید شد. و اما بجز خود طناب باید به نکات دیگری نیز توجه کنید؛ باید یک جفت کفش ورزشی مناسب داشته باشید به طوری که کفی مناسبی بخصوص در قسمت پنجههای پا داشته باشند. کفشهای بسکتبال و تنیس برای طناب زدن خوبند ولی کفشهای دویدن ممکن است به پاهای شما فشار بیاورند. بر روی سنگ و موزاییک طناب نزنید،چونکه به پاها و مفاصل شما فشار زیادی وارد میکنند. یک تشک ورزش،زمین چوبی، و حتی یک فرش، سطوح مناسبی برای طناب زدن هستند.

روشهای طناب زدن
شاید طناب زدن برای بعضی از شما مضحک باشد و شما را یاد ورزشهای دوران کودکیتان بیندازد که بجز روش پایهای جفت پا روشی که مانند دویدن است،روشهای دیگری نیز برای طناب زدن وجود دارد. برای سوزاندن انرژی بیشتر میتوانید بجای اینکه بهطور عمودی بالا و پائین بپرید، هنگامیکه میپرید، پاهای خود را جفت کنید و به یک طرف خم کنید(مانند حالت اسکی کردن در پیچها) و در پرش بعد پاهای خود را بطرف دیگر خم کنید. در یک روش دیگر میتوانید هنگامیکه میپرید سعی کنید بیشتر بپرید. و پاهای خود را در هوا تا جای ممکن از یکدیگر باز کنید. همچنین میتوانید طناب را نچرخانید بلکه آن را در دستانتان نگه دارید و سپس روی آن به جلو و عقب بپرید. در روش سختتر دیگر میتوانید آنقدر بالا بپرید که با یک روش، دو بار طناب را بچرخانید. هنگامیکه ضربان قلبتان خیلی بالا رفت و خسته شدید،دو دسته طناب را در یک دست بگیرید و بدون اینکه بپرید، طناب را در طرفین خود بچرخانید و یا میتوانید برای رفع خستگی سرعت طناب زدن خود را خیلی آهسته کنید.

هنگام طناب زدن این نکات را حتما رعایت کنید:
طناب را با حرکت مچهای خود بچرخانید و نه با حرکت بازوهایتان.
سر و گردن خود را مستقیم و رو به جلو نگه دارید و سعی کنید چشمهایتان به یک نقطه در مقابلتان متمرکز شود.
با بینی نفس بکشید نه با دهان.
به خاطر داشته باشید که طناب زدن میتواند به سرعت ضربان قلبتان را بالا ببرد، قبل از وارد کردن طناب زدن به برنامه ورزشی خود، با پزشکتان مشورت کنید.

برنامه تحریکی
شاید در ابتدا طناب زدن مداوم به مدت ۰۱ دقیقه برای شما هم سخت و هم خسته کننده باشد. برای تنوع میتوانید در فواصل طناب زدن،حرکات شنا و یا بارفیکس را انجام دهید. برای نمونه یک برنامه در اینجا آورده میشود:
۳ دقیقه طناب بزنید.
یک دقیقه استراحت کنید و سپس هرچند تا که میتوانید بارفیکس بزنید.
۳ دقیقه دیگر طناب بزنید.
یک دقیقه دیگر استراحت کنید و سپس هر چند تا که میتوانید حرکت شنا انجام دهید.
و در آخر ۳ دقیقه دیگر طناب بزنید.
با استفاده از وسایل ساده و ارزان قیمت برای ورزش در خانه،شاداب و با روحیه خواهید شد و برنامه ورزشی خود را برای تناسب اندام متنوع خواهید کرد.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    امکانات


    lنظرت در مورد سایت چیه؟
     
     
    _________________________

     翻译汉语 Český jazyk překladu Oversæt til dansk Vertaal naar Nederlands Tõlge eesti keeles Filipino na wika upang isalin Suomen kielen käännös Deutsch Übersetzung Μεταφράστε στην Ελληνική Γλώσσα अनुवाद करने के लिए: हिन्दी भाषा Translate a magyar nyelv Translate ke Bahasa Indonesia Traduci in lingua italiana 翻訳する日本語 번역기로 한국어 교재 	Latviešu valodas tulkojumi Lietuvių kalbos vertimo Lingwa Maltija traduzzjoni Języka polskiego tłumaczenia Traduzir para o Portugu�s Língua Traducere limba rom�nă Русский перевод Транслате то Сербиан Preklad do slovensk�ho jazyka Prevedi jezik v Sloveniji Traducir al idioma español Översätt till svenska språket แปลภาษาโรมาเนีย Translate T�rk�e Самоанскій мову перекладу Dịch sang ng�n ngữ Tiếng Việt

    _______________________
    ___________________________________



    ________________________

    آمار سایت
  • کل مطالب : 701
  • کل نظرات : 31
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 7
  • آی پی امروز : 77
  • آی پی دیروز : 177
  • بازدید امروز : 121
  • باردید دیروز : 566
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 9
  • بازدید هفته : 1,918
  • بازدید ماه : 1,918
  • بازدید سال : 83,913
  • بازدید کلی : 570,102